Logo
  • DONALD
  • POLSKIE SKLEPY SPRZEDAJĄ CORAZ WIĘCEJ NAPOJÓW ENERGETYCZNYCH

Polskie sklepy sprzedają coraz więcej napojów energetycznych

28.05.2019, 13:40
Według raportu opublikowanego przez międzynarodową firmę
Hiper-Com Poland
, sieci handlowe zwiększyły
wydatki na promocję napojów energetycznych o ponad 40%.
Okazuje się, że wzrosła także sprzedaż tego typu artykułów.
Według danych
Centrum Monitorowania Rynku
energetyki, są jednym z najczęściej kupowanych produktów w sklepach o powierzchni mniejszej niż 300 metrów kwadratowych.
W ubiegłym roku znalazły się na niemal 4 % paragonów.
- Sklepy nie tylko dużo promują, ale też coraz więcej sprzedają tego typu artykułów. Według naszych danych, energetyki są jednym z najczęściej kupowanych produktów w sklepach małoformatowych, mających do 300 m2. W całym ub. roku wystąpiły tam na prawie 4% paragonów. Na niemal co czwartym z nich nie było innych produktów. Nierzadko więc stanowiły jedyny powód wizyty w placówce - informuje Portal Spożywczy Elżbieta Szarejko, analityk z Centrum Monitorowania Rynku.
Marcin Lenkiewicz, wiceprezes Grupy Mobilnej Qpony-Blix, w rozmowie z Portalem Spożywczym stwierdza, że
wzrost promocji i sprzedaży nie jest zaskoczeniem.
Ta kategoria produktowa wyraźnie się powiększyła o nowe warianty artykułów.
Na rynku pojawiły się nowe produkty, tego rodzaju, o wcześniej nieznanych smakach i opakowaniach. Na rynek weszli także nowi producenci.
- Największy przyrost promocji zaobserwowaliśmy w sieciach typu convenience, bo aż na poziomie 79,66%. To jest najczęściej odwiedzany format przez głównych konsumentów napojów energetycznych. Wiele osób sięga po nie w drodze do pracy lub szkoły czy też w przerwie między zajęciami na uczelni - mówi Bartłomiej Domański, Data Analyst Manager z Hiper-Com Poland.
Według raportu Raport Hiper-Com Poland zakres promocji energetyków zwiększyły także hipermarkety i dyskonty, odpowiednio o 77,20% i 66,67%.
-
Z danych wynika również, że od energetyków konsumenci nie oczekują już tylko pobudzającego działania, ale coraz częściej poszukują ciekawych smaków.
W 2018 roku warianty smakowe odpowiadały za 19% wartości sprzedaży tej kategorii. Klienci chętnie sięgają też po napoje energetyzujące w wersji light, w której zredukowano zawartość cukru lub zastąpiono go inną substancją słodzącą - mówi Elżbieta Szarejko analityk z Centrum Monitorowania Rynku.

Hej, przypominamy tylko:

1. Szanujemy nawet ostrą dyskusję i wolność słowa, ale nie agresję. Przemocowe treści będą usuwane.

2. W komentarzach można swobodnie używać embedów z mediów społecznościowych.

3. Polecamy założenie konta, dzięki temu możesz zobaczyć wszystkie swoje dyskusje w jednym miejscu i dodać coś (👉 Sortownia), co trafi na stronę główną.

4. Jeżeli chcesz Donalda bez reklam, dołącz do naszych patronów: https://patronite.pl/donaldpl

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA