Od 1 grudnia
na sklepowych półkach
sieci Lidl
można znaleźć nową serię warzyw
BIO, które zostały "wytatuowane".
Bio warzywa będą oznaczane przy pomocy natural brandingu. W ten sposób sieć sklepów tylko do końca tego roku wyeliminuje 150 ton plastiku. Pierwsze "tatuaże" wykonane
naturalną wiązką światła,
według deklaracji sklepu, pojawią się na
dyniach i selerach.
Firma zapowiedziała także kolejne działania zmierzające do wyeliminowania plastikowych opakowań.
- Do końca 2019 roku
obniżymy zużycie plastiku o 800 ton dzięki ograniczeniu materiału PET
w butelkach wody Saguaro (442 tony plastiku mniej), czy też stopniowo redukując materiał, z którego produkowane są opakowania mięsa i drobiu (217 ton plastiku mniej), wyeliminujemy także 150 ton plastiku dzięki sprzedaży warzyw i owoców luzem - powiedziała
Rzeczpospolitej
Aleksandra Robaszkiewicz, rzeczniczka prasowa Lidl Polska.
Nie tylko Lidl wprowadza działania mające na celu dbanie o środowisko. Od lipca 2019 roku
we wszystkich sklepach Carrefour w Polsce przy pakowaniu owoców, warzyw, serów czy mięs można korzystać z własnych pudełek.