Według badań międzynarodowej agencji marketingowej UM,
internauci wcale nie ufają gwiazdom Instagrama i Facebooka.
Okazuje się, że tylko 8 procent użytkowników serwisów społecznościowych wierzy w publikowane na nich informacje.
Tylko 4 procent wierzy w nie, gdy pochodzą od influencerów.
Dane te zaskakują również, jeśli zestawimy je z
zaufaniem do informacji przekazanych przez polityków
rządzących na całym świecie.
Okazuje się, że ufa im "aż" 12 procent internautów.
Lepiej wyglądają dane dotyczące zaufania wobec influencerów w kontekście zakupów
. Okazuje się, że w kwestiach zakupowych celebrytom wierzy 42 procent badanych.
Badania przeprowadzono na grupie ponad
pięćdziesięciu sześciu tysięcy internautów z 81 krajów na świecie
. Jego celem było sprawdzenie tego, na ile internauci ufają wiadomościom publikowanym w serwisach społecznościowych.