fot. Crocs
We wtorek odbyła się
premiera nowych Crocsów powstałych we współpracy z KFC
. Obuwie, które wyróżnia się aromatyzowanym breloczkiem
o zapachu smażonego kurczaka,
wyprzedało się w kilka minut.
Obuwie Crocs x KFC zwraca uwagę
nadrukiem pałek "Kentucky Chicken"
i biało-czerwoną podeszwą, która nawiązuje do kolorystyki kubełków serwowanych w amerykańskiej sieci fast food. Do każdej pary dołączono elementy "Jibbitz" w kształcie pałek z kurczaka, które dla ozdoby można
wetknąć w dziurki na górze Crocsów
.
Sprzedaż kurczakowych Crocsów w cenie
60 dolarów
rozpoczęła się we wtorek w południe amerykańskiego czasu i błyskawicznie się zakończyła. Teraz obuwie ma wartość kolekcjonerską i można je wylicytować na stronie StockX, na której jego cena w ciągu godziny od zakończenia oficjalnej sprzedaży
wzrosła 4-krotnie
.
Zapowiedź współpracy Crocs i KFC można było zobaczyć w lutym na
nowojorskim tygodniu mody
, gdy koreańska raperka
MeLoveMeAlot
na jednym z pokazów zaprezentowała się w
wersji na koturnie
. Model pojawił się też na okładce cyfrowego wydania magazynu
Paper
.
Marka Crocs postarała się, by limitowane obuwie służyło, przynajmniej częściowo, szczytnemu celowi.
3 dolary
ze sprzedaży każdej pary zostaną przekazane fundacji
REACH Educational Grant Program
, która funduje stypendia pracownikom amerykańskich restauracji KFC.