Ruch Narodowy
udostępnił wczoraj
wpis,
w którym informuje o tym, że
międzynarodowe koncerny wyzyskują polskich konsumentów
. Organizacja zwraca uwagę na
problem zawyżania cen produktów w Polsce
w stosunku do ich odpowiedników sprzedawanych w sklepach niemieckich.
"Można podać przykład koszyka produktów w sklepie jednej z popularnych sieci. Badanie metodą tajemniczego klienta przeprowadzono tego samego dnia, w miastach podobnej wielkości, jednocześnie w Polsce i Niemczech. Efekt? Na 68 tych samych produktów, 38 było tańszych za Odrą.
Najskrajniejszy przypadek to 85% różnicy ceny na niekorzyść Polski
. Niemieckie instytucje wyliczają, że produkty z działów chemia gospodarcza, kosmetyki czy słodycze są średnio ponad 20% tańsze w Niemczech niż w Polsce" - napisano w na Facebooku.
Wpis został także
opatrzony grafiką, na której Ruch Narodowy jako przykład podaje ceny kurtki sprzedawanej w sieci House
w Polsce i Niemczech
. Przykład jest jednak nie do końca trafiony, ponieważ
House jest polskim sklepem
. Co więcej
cena produktu
znajdująca się na zamieszczonym screenie
przed obniżką, była wyższa w sklepie niemieckim
.
W związku z tym, że w sieci pojawiło się wiele komentarzy odnośnie ceny,
zdecydowano się na zasłonięcie jej na grafice zamieszczonej na Twitterze
: