Elon Musk
od momentu zapowiedzi przejęcia Twittera
regularnie odnotowuje wpadki
. Wall Street Journal powołując się na swoje źródła podaje, że należący do Muska Twitter
odnotował spadek o około 40 procent rok do roku
, zarówno
w przychodach, jak i skorygowanych zyskach
w grudniu.
Sytuacja ta potwierdza doniesienia, że po przejęciu serwisu przez Muska
wielu reklamodawców opuściło Twittera.
Według danych firmy Pathmatics Twitter ma coraz większy problem z odpływem reklamodawców. We wrześniu i październiku, czyli przed przejęciem platformy przez Elona Muska, spośród tysiąca firm zostawiających na niej największe budżety reklamowe odpowiednio 76 i 93 zawiesiło swoje kampanie. Miesiąc później liczba ta wzrosła do 254, w grudniu do 547, a od 1 do 25 stycznia sięgnęła 625.
Firma badawcza Standard Media twierdzi, że tylko
w grudniu spadek wydatków na reklamę na Twitterze sięgnął 71 procent.
Warto przypomnieć, że w ostatnim miesiącu ubiegłego roku Musk ogłaszał, że firma
jest na dobrej drodze do osiągnięcia "mniej więcej progu rentowności" w 2023 roku.
W styczniu z kolei Twitter dokonał pierwszej spłaty odsetek od pożyczki, której banki udzieliły, aby pomóc sfinansować zakup firmy.