Stowarzyszenie Otwarte Klatki
poinformowało, że
Biedronka
wydała deklarację w sprawie
wycofania ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego
, tzw. trójek. Sieć poinformowała, że z
amierza zrobić to do końca 2025 roku
.
To kolejne oświadczenie Biedronki w tej sprawie. Teraz jednak sieć deklaruje, że ze sklepów wycofa jaja wszystkich marek, a
nie tylko - jak informowano wcześniej - te marki własnej
.
Jak podkreśla Stowarzyszenie, decyzja sieci jest wynikiem kampanii informacyjnej
i serii spotkań przedstawicieli sieci z aktywistami
, na których ustalono ostateczne brzmienie deklaracji.
- Decyzje firm o wycofywaniu jaj z chowu klatkowego
odmieniają los milionów kur niosek
. Zależy nam, jak i dziesiątkom innych organizacji, by decyzje firm były sformułowane w sposób przejrzysty. Dodatkowo, by upewnić się, że w 2025 roku faktycznie wszystkie firmy i sklepy spożywcze wycofają jajka "trójki", wszystkich prosimy o to samo i traktujemy jednakowo - wyjaśnia
Marta Cendrowicz
, dyrektorka kampanii korporacyjnych Stowarzyszenia Otwarte Klatki.
Stowarzyszenie informuje też, że dalej zamierza negocjować z siecią. Tym razem rozmowy dotyczyć będą jaj
z chowu klatkowego będących składnikiem produktów jej marki własnej
. Z “trójek” w produktach marki własnej zrezygnowały już takie sieci jak
Lidl, Makro i Kaufland
.