fot. East News
Xi Jinping
polecił Biuru Politycznemu Komunistycznej Partii Chin przyspieszenie
zmian w chińskim sektorze edukacji
. Przewodniczący ChRL uważa, że tylko jak najszybsze reformy pozwolą krajowi osiągnąć cel, jakim jest technologiczna samodzielność i dążenie do innowacji. Xi Jinping chce również przyciągnąć do kraju więcej międzynarodowych studentów.
Jak podaje South China Morning Post, powołując się na chińską państwową agencję Xinhua, Xi przedstawił swoje polecenia na posiedzeniu Biura Politycznego, najwyższego organu decyzyjnego partii komunistycznej. Głównymi założeniami reformy edukacji ma być
pielęgnowanie talentów w obszarze technologii
, co Xi Jinping zapowiadał już podczas kongresu partii w październiku. Celem partii jest m.in. stworzenie "armii geniuszy" technologicznych.
W ten sposób Chiny mają poradzić sobie z sankcjami Waszyngtonu dotyczącymi m.in. zakupu wysokiej klasy chipów.
Podczas posiedzenia Biura Politycznego Xi Jinping przekonywał, że
edukacja jest "strategiczna" dla budowania "nowoczesnych Chin"
i istotną drogą do osiągnięcia samodzielności w nauce i technologii. Zaznaczył również znaczenie wysiłków ideologicznych w sektorze edukacji, aby uczniowie "zawsze słuchali partii".
- Musimy skupić się na wzmacnianiu edukacji w zakresie podstawowych wartości socjalistycznych, wspierać uczniów w budowaniu trwałych ideałów i przekonań, aby zawsze słuchali partii i podążali za partią oraz poświęcali się krajowi i ludziom - mówił.
Według Xi Jinpinga jednym z priorytetów powinno być przyspieszenie rozwoju światowej klasy uniwersytetów, które mogłyby przyciągnąć zagranicznych studentów. Przywódca chciałby, aby
chińska edukacja była uważana za prestiżową i atrakcyjną
.
- Konieczne jest aktywne uczestnictwo w globalnym zarządzaniu edukacją, energiczne promowanie marki "studia w Chinach", promowanie właściwej narracji o Chinach, szerzenie chińskich doświadczeń i sprawienie, by nasz głos był słyszalny, aby zwiększyć międzynarodowy wpływ i siłę edukacji naszego kraju - mówił.
Apelował też o większą k
oordynację szkolnictwa zawodowego i szkolnictwa ustawicznego
, aby zapewnić fabrykom i zakładom pracy "wysokiej klasy robotników i techników oraz wykwalifikowanych rzemieślników".