Fot. X: MorningBrew
Na X oraz Reddicie pojawiły się przesłanki o nowej funkcji na Instagramie -
reklamy, których nie da się przewinąć
. Użytkownicy wstawili zrzuty ekranu Instagrama, na których widać
pop-up z tekstem "Ad break" odliczający czas
. Dopiero po jego upłynięciu można wrócić do przeglądania aplikacji.
Rzecznik prasowy Instagrama w rozmowie z portalem The Verge, Matthew Tye,
potwierdził testowanie "przerw reklamowych"
. Jak powiedział, Instagram będzie na bieżąco informował, czy po fazie próbnej takie rozwiązanie zostanie na dłużej. Ma to być
nowa funkcja przynosząca zyski ich reklamodawcom
.
Jak opisuje FireCubX na
Reddicie
, nowa funkcja polega na wstrzymaniu ładowania kolejnych postów, które pojawią się dopiero po upływie 6 sekund. Czas odmierza licznik, pojawiający się razem z napisem "Ad break". Po kliknięciu w pop-up pokazuje się informacja o treści: "przerwy reklamowe to nowy sposób wyświetlania reklam na Instagramie. Czasem konieczne będzie wyświetlenie reklamy przed kontynuowaniem przeglądania".
Już teraz reklamy na Instagramie pojawiają się zarówno w formie rolek, jak i postów czy relacji. Użytkownicy, na których jest testowany nowy sposób wyświetlania reklam komentują, że wprowadzenie tej funkcji na stałe może przesądzić ich dalsze korzystanie z aplikacji.