Władze Gdańska
poinformowały o
zawarciu umowy
dotyczącej usług
prowadzenia i rozwoju miejskich serwisów informacyjno-internetowych
oraz świadczenia usług promocyjnych związanych z propagowaniem idei samorządności. Jak przekazało miasto, chodzi głównie o serwis
gdansk.pl
i powiązane z nim podserwisy. Wśród nich znajdują się m.in. gdański BIP, serwis mobilny gdansk.pl, serwisy rowerowy Gdańsk, czy Otwarty Gdańsk.
Umowa została zawarta
bez ogłoszenia przetargu
na te usługi, ponieważ zamówienie dotyczy formuły in-house. Będzie realizowane przez
Gdańskie Centrum Multimedialne
- spółkę, w której 100 proc. kapitału zakładowego posiada Gdańska Agencja Rozwoju Gospodarczego, która z kolei należy do Gminy Miasta Gdańska.
Gdańskie Centrum Multimedialne oprócz przygotowywania i publikowania na portalu gdansk.pl informacji dotyczących miasta, jego władz oraz jednostek związanych z miastem, będzie miało za zadanie kreować przedsięwzięcia służące budowie wizerunku Gdańska m.in poprzez pokazywanie realizowanych inwestycji, wydarzeń gospodarczych, udziału władz miasta w różnego rodzaju spotkaniach.
Wiadomo, że zawarta umowa opiewa na kwotę 9,3 mln zł netto.
Kontrakt został zawarty na dwa lata i dotyczy okresu 2020-2021.
Daniel Stenzel, rzecznik prasowy prezydent Gdańska podaje, że w latach 2018-2019 na ten cel gdański samorząd przeznaczył w sumie 8,11 mln zł brutto, czyli nieco ponad 4 mln zł rocznie.
-
Natomiast portal gdansk.pl to nie jest tylko i wyłącznie serwis informacyjny z aktualnościami z życia miasta. To cały szereg funkcjonalności
- tłumaczy Daniel Stenzel.
Rzecznik Gdańska podkreśla, że każdego roku przeprowadzane są znaczne modernizacje portalu:
- Tym samym doszło do zmodyfikowania systemu rezerwacji wizyt, wyszukiwania procedur urzędowych, podglądu aktualnej kolejki, poboru i wyświetlania otwartych danych, implementacji systemu płatności elektronicznych oraz wielu innych elementów. Warto uściślić, że portal to wielowątkowe, powiązane procesami automatycznej publikacji, treści, co do których musi istnieć społeczne zaufanie co do jakości, zwłaszcza w zakresie procedur urzędowych, aktualności publikacji i realizacji chociażby systemu rezerwacji wizyt w urzędzie. Odpowiednie techniczne i merytoryczne zarządzanie tymi procesami, gwarantuje niezawodną oraz kompleksową obsługę.
W efekcie czego otrzymujemy lepszy, stabilny i niezawodny produkt, którego poprawa jakości jest odczuwalna przez naszych mieszkańców
- klientów Urzędu Miejskiego w Gdańsku. W latach 2015 - 2019 odnotowano dynamiczny wzrost popularności portalu gdansk.pl, którego potwierdzeniem jest coraz większe zainteresowanie użytkowników (mieszkańców i turystów) materiałami publikowanymi na stronach www.gdansk.pl. Sukcesywnie wzrasta także stopień wykorzystywania oferowanych przez portal urzędowych usług i procedur on-line - wyjaśnia Daniel Stenzel.
Jak podaje serwis Wirtualne Media,
z Gdańskim Centrum Multimedialnym związane są 24 osoby
, które wykonują zadania na rzecz portalu gdansk.pl. Są to dziennikarze, operatorzy, realizatorzy, pracownicy techniczni i informatycy.