Netflix ogłosił, że zacznie pytać nieaktywnych użytkowników, czy na pewno
chcą kontynuować subskrypcje
. W przypadku braku odpowiedzi serwis
zawiesi konta i pobieranie płatności
.
Serwis streamingowy o nowym pomyśle poinformował w czwartek. Dziennikarze biznesowi z CNBC opisują posunięcie jako
"zaskakujące i niespotykane"
i sugerują, że kasowanie nieaktywnych kont świadczy o pewności finansowej Netflixa. Jej celem może też być
wyróżnienie się uczciwością na tle konkurencji
. Serwisy żyjące z płatnych subskrypcji robią bowiem z zasady wszystko, by utrudnić użytkownikom ich anulowanie.
- Użytkownicy, którzy
nie obejrzeli nic na Netflixie przez rok od czasu dołączenia
, zostaną poproszeni o potwierdzenie, że chcą utrzymać swoje członkostwo. To samo zrobimy w przypadku użytkowników, którzy przestali oglądać na co najmniej dwa lata - powiedział w oświadczeniu dyrektor innowacji produktowej Netflixa,
Eddy Wu
.
Zapytania zostaną skierowane do użytkowników w formie notyfikacji i e-maili jeszcze w tym tygodniu.
Netflix twierdzi, że niektywne konta stanowią
mniej niż 0,5% użytkowników
. Firma w ostatnich tygodniach zyskała na pandemii koronawirusa i pierwszy kwartał zamknęła z liczbą
183 milionów subskrypcji
.