Żabka
ogłosiła właśnie
nową promocję
, która już
budzi wiele kontrowersji
. Przy zakupie paczki papierosów, można dostać hot-doga, panini lub kawę za symboliczną
złotówkę
. Promocja dotyczy konkretnych marek papierosów, a także wkładów do podgrzewaczy tytoniu.
Promocja znalazła się w aplikacji Żappka w zakładce "strefie palacza". Szybko wzbudziła wątpliwości, zarówno pod kątem etycznym, jak i prawnym.
Reklama papierosów
jest w polskim prawie zakazana, nie mogą być one również przedmiotem różnych loterii promocyjnych.
"Żabka jest bardzo poważnym zagrożeniem dla zdrowia publicznego" - skomentował Jan Śpiewak.
Pod jego wpisem rozgorzała dyskusja na temat tego, czy promocja, która pojawiła się w aplikacji tylko tym, którzy zaznaczyli, że są użytkownikami wyrobów tytoniowych, faktycznie jest zgodna z prawem. Według wielu opinii promocja wykorzystuje po prostu
luki w prawie
.
Zareagowało również
Ministerstwo Zdrowia
.
"Reklama wyrobów tytoniowych jest niedopuszczalna i nieważne do jak wąskiego grona osób jest kierowana oraz czy są to tylko palacze. Jesteśmy zobligowani skierować sprawę do prokuratury i @UOKiKgovPL . Liczymy, że dla @Zabka_PL zdrowie klientów jest najważniejsze i wycofa reklamę" - napisano.
Tymczasem
Żabka
w oświadczeniu przekazanym Money.pl tłumaczy, że oferta skierowana jest do grupy "pełnoletnich, zdefiniowanych użytkowników z wykorzystaniem ich indywidualnych interfejsów aplikacji mobilnej".
"Wszyscy adresaci tej oferty wyrazili wcześniej zgodę na możliwość przekazywania im takich informacji, zgodnie z obowiązującym regulaminem" - napisano.
Poniżej publikujemy oświadczenie Biura Prasowego Żabki przesłane do naszej redakcji:
"Jak informowaliśmy wczoraj, krytyczne głosy dotyczące sposobu prezentowania naszej oferty są dla nas bardzo istotne. Zgadzamy się, że nawet w przypadku braku przesłanek prawnych, tak jak ma to miejsce w obecnej sytuacji, komunikacja może być niewłaściwa z innych powodów. Dlatego zdecydowaliśmy o wycofaniu komunikacji tej konkretnej oferty, co ma miejsce dzisiaj. Niezależnie od tej decyzji, uzgodniliśmy zaostrzone kryteria dla przyszłych działań komunikacyjnych. Jesteśmy przekonani, że to pozwoli uniknąć kontrowersji w przyszłości i Żabka będzie kojarzona jedynie z pozytywnie odbieranym przekazem".