W zeszłym tygodniu głośno było o reklamie
Apple
, w której pokazano niszczenie instrumentów i przyborów artystycznych za pomocą prasy hydraulicznej i zastąpienie ich jednym gadżetem:
nowym iPadem Pro
. Oburzyła ona widzów i środowisko artystyczne, a głos zabrało wielu przedstawicieli branży. Spot zatytułowany Crash stał się też okazją do dyskusji o podejściu firm technologicznych do roli artystów.
Finalnie Apple przeprosiło za reklamę, choć wciąż można obejrzeć ją w sieci.
Wpadkę Apple postanowił wykorzystać
Samsung
, który stworzył własną reklamę pod hasłem "UnCrush". Wygląda ona jak kontynuacja spotu Apple. Pokazuje artystkę, która przechodzi wokół rozwalonych sprzętów, podnosi zniszczoną gitarę i zaczyna na niej grać, a nuty wyświetlają się na tablecie Samsunga.
Reklama tabletu Galaxy Tab S9 kończy się hasłem
"Creativity cannot be crushed"
.
Wygląda na to, że reklama Samsunga bardziej przypadła widzom do gustu, chwalą ją przede wszystkim marketingowcy. Nie brakuje jednak komentarzy, że spot o kreatywności w ogóle nie jest kreatywny i bazuje jedynie na wpadce konkurenta firmy.