Jak informuje
Gazeta Wyborcza
,
szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów Michał Dworczyk
poprosił spółki
Skarbu Państwa
o
przekazanie informacji na temat mediów, którym zlecają działania marketingowe i promocyjne.
Informacje mają dotyczyć spółek w ramach grup kapitałowych, ale także ich fundacji. KPRM zaznaczyła, że spółki miały przekazać konkretne informacje,
"na jakie cele zostały przeznaczone te środki i jakie firmy/organizacje/instytucje/osoby fizyczne były zleceniobiorcami/beneficjentami tych działań".
Datę przekazania danych wyznaczono na
15 listopada.
Okazuje się, że prawdopodobnie
powstaje "czarna lista" mediów, w których spółki Skarbu Państwa nie będą mogły się reklamować.
Jeden z rozmówców
Wirtualnych Mediów
uważa, że chodzi o koncentrację reklam wokół
"podmiotów sprzyjających"
władzy.
"To szkodliwe dla interesu firmy. Usunięcie reklam z mainstreamu i skoncentrowanie ich w kilku tytułach spowoduje zmniejszenie zainteresowania, odpływ klientów i spadek wpływów" - komentuje.
"Na "czarną listę" miałyby trafić te które krytykują rząd Morawieckiego. Onet, media Agory, TVN-y"
- wylicza inna osoba znająca pismo szefa KPRM.
Wirtualne Media
wysłały zapytanie do KPRM dotyczące "czarnej listy".
"W KPRM nie istnieją listy o które Pan pyta. Nie ma też planów ich tworzenia"
- odpowiedziało biuro prasowe Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.