fot. East News
Chiny podpisały kontrakt na kwotę
300 tysięcy dolarów
z amerykańską firmą Vippi Media, która ma pomóc w promocji Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Pekinie w 2022 roku - donosi Business Insider. Amerykańscy influencerzy mają
poprawić wizerunek Chin na TikToku, Instagramie i Twitchu
.
Zgodnie z treścią umowy, kampania trwa od listopada do marca 2022 roku, czyli końca Zimowych Igrzysk Paraolimpijskich. Kontrakt zawarto w tym samym czasie, kiedy prezydent USA
Joe Biden
i urzędnicy w Wielkiej Brytanii, Kanadzie i Australii ogłosili
"dyplomatyczny bojkot" igrzysk
w związku z prześladowaniami religijnymi i
zbrodniami przeciwko ludzkości wobec Ujgurów
, których mają dopuszczać się Chiny.
Przypomnijmy, że Światowa Rada Imamów z tego powodu
zakazała muzułmanom udziału
i uczestnictwa w Zimowych Igrzyskach Olimpijskich:
Umowa z Vippi Media zawiera szczegółową strategię promocji w mediach społecznościowych. Zaangażowani influencerzy muszą wyprodukować od trzech do pięciu "treści". Twórcy podzieleni są na trzy kategorie w zależności od liczby followersów i zaangażowania społeczności.
70% wyprodukowanych treści ma dotyczyć kultury Chin - historii, trendów, współczesnego życia. 20% kontentu ma pozytywnie opisywać stosunki chińsko-amerykańskie, a pozostałe 10% - aktualności i trendy z konsulatu generalnego.
- To, co staramy się zrobić, to po prostu podkreślić integralność i godność igrzysk olimpijskich. Bojkoty nie pomagają wzajemnemu zrozumieniu… Nie popieram bojkotów. Są nieskuteczne i nieistotne - mówił w rozmowie z BI
Vipinder Jaswal
, były dyrektor Fox News i HSBC, który kieruje Vippi Media.