fot. Ikea
Ikea
zadecydowała, że
przestanie drukować swoje słynne katalogi
. Publikacja przedstawiająca ofertę sieci sklepów meblowych w okresie szczytowej popularności była rozpowszechniana w
200 milionach egzemplarzy
.
Jak donosi agencja Reuters, o decyzji poinformował w poniedziałek
Konrad Gruss
, prezes Inter Ikea Systems.
- Liczba egzemplarzy katalogu spadła, ale jednocześnie zauważamy rosnącą popularność naszej strony internetowej, aplikacji i profili w mediach społecznościowych.
Tradycyjny katalog stopniowo tracił na znaczeniu
- tłumaczył.
Katalog Ikei ukazywał się od 1951 roku, gdy
285 tysięcy kopii
pierwszego numeru trafiło do mieszkańców południowej Szwecji. Publikacja miała największy nakład w 2016 roku, gdy rozpowszechniono ją w
200 milionach egzemplarzy
. Tegoroczna edycja ukazała się już w
80 milionach kopii
.
Prezes sieci podkreśla, że Ikea nadal będzie tworzyć inspiracyjne i promocyjne treści, ale skupi się na rozpowszechnianiu ich w internecie. W okresie od września 2019 roku do sierpnia 2020 roku sieć zanotowała
45-procentowy wzrost sprzedaży on-line
. Obecnie zakupy internetowe stanowią już
21% obrotów
.
Katalog ostatni raz ukaże się jesienią 2021 roku. Będzie to specjalne wydanie,
upamiętniające 70 lat publikacji
.