fot. East News
McDonald’s wprowadził testowo
system sztucznej inteligencji w dziesięciu punktach drive-thru
w Chicago. AI potrafi rozpoznawać głos, a jednym z najtrudniejszych elementów szkolenia było nauczenie pracowników, aby ci nie pomagali technologii, gdy ta miewa problemy.
Sztuczna inteligencja jest odpowiedzią na braki kadrowe i rotację pracowników w czasie pandemii - roboty są łatwe w czyszczeniu i nie chorują. Niestety, program testowy McDonald’s wykazał, że
AI jest skuteczna jedynie w 85% przypadków
: 1 na 5 zamówień musi być wykonane z pomocą ludzi.
Chris Kempczinski
, dyrektor generalny sieci, szacuje, że wprowadzenie sztucznej inteligencji na skalę krajową może zająć nawet do 5 lat.
To nie są jedyny pomysł na automatyzację gastronomii. Robot Flippy grilluje do 150 hamburgerów w ciągu godziny w jednym z kalifornijskich lokali, a knajpa w Bostonie wykorzystuje siedem zautomatyzowanych woków do gotowania potraw, przez co nie potrzebuje "ludzkich" kucharzy.