Logo
  • DONALD
  • TIKTOK ZARABIA MILIARDY, ALE NIE TYLKO NA REKLAMACH, UŻYTKOWNICY CHĘTNIE PŁACĄ NAPIWKI

TikTok zarabia miliardy, ale nie tylko na reklamach, użytkownicy chętnie płacą napiwki

07.01.2024, 15:30
Firma analityczna Data.ai przygotowała raport, z którego wynika, że TikTok zarabia gigantyczne kwoty na samych użytkownikach, a już wkrótce może stać się najbardziej dochodową aplikacją mobilną. 
- Oczekuje się, że TikTok stanie się
najbardziej dochodową aplikacją mobilną w historii
, zbliżając się do kamienia milowego 15 miliardów dolarów w 2024 roku. Konsumenci wydają ponad 11 milionów dolarów dziennie na napiwki dla swoich ulubionych influencerów, co pozwala TikTokowi wyprzedzić najbardziej dochodową dotychczas grę mobilną [Candy Crush - red.] - powiedziała Lexi Sydow, szefowa działu analiz w Data.ai.
Wspomniane napiwki to tak zwane "monety", którymi można płacić za treści. 70 monet kosztuje 3,79 zł, 1400 monet - 75,99 zł, a 17 500 monet - 945,99 zł. Każdy po skonfigurowaniu konta może zakupić dowolną liczbę monet. Kiedy influencer otrzyma taki napiwek, TikTok zatrzymuje dla siebie
50 proc. prowizji
W 2023 roku największym zainteresowaniem cieszył się pakiet 1321 monet za 19,99 dolarów. W Polsce istnieje podobny pakiet 1400 monet za 75,99 zł. 
TikTok oczywiście zarabia również z reklam. Platforma zarobiła w latach 2021 i 2022 aż 2 miliardy dolarów z reklam skierowanych do nastolatków w wieku 13-17 lat. Co więcej, 35 proc. wszystkich przychodów firmy stanowiły reklamy skierowane do osób nieletnich, również tych poniżej 12. roku życia. 

Hej, przypominamy tylko:

1. Szanujemy nawet ostrą dyskusję i wolność słowa, ale nie agresję. Przemocowe treści będą usuwane.

2. W komentarzach można swobodnie używać embedów z mediów społecznościowych.

3. Polecamy założenie konta, dzięki temu możesz zobaczyć wszystkie swoje dyskusje w jednym miejscu i dodać coś (👉 Sortownia), co trafi na stronę główną.

4. Jeżeli chcesz Donalda bez reklam, dołącz do naszych patronów: https://patronite.pl/donaldpl

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA