TikTok
ogłosił właśnie, że wprowadza nowy format służący tworzeniu postów tekstowych. Jak tłumaczy firma, ma to służyć
"poszerzeniu możliwości twórców"
i umożliwić im "wyrażanie kreatywności". W ten sposób TikTok wychodzi na przeciw konkurencji, przede wszystkim Twitterowi, ale i firmie Meta, która niedawno wprowadziła na rynek aplikację
Threads
.
"Do tej pory twórcy mogli tworzyć treści na TikTok w różnych formatach - od filmów live po zdjęcia i narzędzia Stitch. Tekst to najnowszy dodatek do opcji tworzenia treści, umożliwiający twórcom dzielenie się swoimi historiami, przepisami i innymi treściami na TikToku i dający im inny sposób wyrażania siebie" - czytamy w komunikacie prasowym TikToka.
Jak dodaje firma, w ten sposób chce również "poszerzyć granice tworzenia treści" również dla tych użytkowników, którzy najlepiej odnajdują się w pisaniu i do tej pory skupiali się na pisaniu komentarzy.
Tworzenie tekstowych postów ma być bardzo proste.
Po wejściu w aparat do wyboru będzie jedna z trzech opcji: wideo, zdjęcie lub tekst.
Po wyborze opcji tekst aplikacja przeniesie do kreatora tekstu. Post będzie można dostosować, dodając np. l
okalizację, dźwięk, naklejki, hasztagi i kolory tła
czy włączając opcję komentowania. Posty będzie można, podobnie jak wideo, zapisać jako wersje robocze bez publikacji.
"Dzięki tym funkcjom posty tekstowe będą tak samo dynamiczne i interaktywne, jak posty z filmami lub zdjęciami" - podkreśla TikTok.
Opcja dodawania postów tekstowych jest już dostępna w większości państw, również w Polsce.
Przypomnijmy, że niedawno swoją aplikację do tworzenia postów tekstowych wypuściła Meta. Start
Threads
okazał się dużym sukcesem mimo niedostępności w Unii Europejskiej.
Wczoraj z kolei
Elon Musk
ogłosił zmiany dotyczące
Twittera
. Wkrótce platforma będzie nazywała się X, zmieniono już również logo aplikacji.