Logo
  • DONALD
  • MINISTERSTWO FINANSÓW PRZYZNAJE, ŻE WYDAŁO MILIONY NA KAMPANIĘ O ZWROTACH PODATKÓW, ŻEBY BYŁA "SUKCESEM RZĄDU"

Ministerstwo Finansów przyznaje, że wydało miliony na kampanię o zwrotach podatków, żeby była "sukcesem rządu"

23.06.2023, 10:45
Posłanka
Hanna Gill-Piątek
postanowiła wystąpić z
interpelacją do ministerstwa finansów
. Zapytała w niej o kampanię promocyjną dotyczącą zwrotu podatków dzięki obniżce PIT (
"Zwroty, które cieszą"
). Polityczka zapytała o to,
ile kosztowała kampania.
Posłanka w interpelacji zwróciła uwagę na to, że "zdaniem ekonomistów" informacje przekazywane na billboardach i spotach, które mówiły, że "dzięki rządowej obniżce PIT miliony Polaków otrzymało zwrot podatku" to "
dość duże uproszczenie, które może wprowadzać w błąd
".
Gill-Piątek przywołała słowa ekspertki podatkowej Małgorzaty Samborskiej, której zdaniem - "zwroty podatków nadpłaconych w pierwszej połowie roku są skutkiem naprawy systemu po błędach Polskiego Ładu".
21 czerwca pojawiła się odpowiedź na zapytanie posłanki. Minister finansów Magdalena Rzeczkowska zamieściła w systemie odpowiedź. Wynika z niej, że resort przeznaczył na działania PR-owe
3 792 326,81 zł
. Objęły one 2351 emisji kampanii w telewizji, 338 emisji w radiu oraz 31 publikacji w prasie.
Oprócz tego kapania prowadzona była także w sieci. Wykorzystano do tego Google Display Network, Real-time bidding, Facebooka, Twittera oraz YouTube'a.
Kampania "Zwroty które cieszą" prowadzona była
od 18 kwietnia do 14 maja.
Gazeta.pl pisze także o
kwotach na kampanie reklamowe
w mediach, które Ministerstwo Finansów przeznaczało
od stycznia 2022 roku
do czasu złożenia przez posłankę interpelacji. Okazuje się, że również były to
niemałe kwoty:
Telewizja Polsat - 9 441 875,35 zł,
Radio RMF FM - 3 358 095,14 zł,
TVP3 - 3 197 907,16 zł,
Telewizja Republika - 423 326,95 zł,
Polskie Radio - 456 139,34 zł
INFOR - 18 450,00 zł,
TIME S.A. - 26 734,05 zł,
Biuro Reklamy Gazet Lokalnych - 398 101,15 zł,
Media Group - 175 338,04 zł,
Cityboard - 149 334,30 zł,
Euvic Media - 251 050,09 zł,
Fabryka Marketingu - 523 251,66 zł,
Mastermind Media - 545 229,20 zł,
Good Taste Agency - 19 800,00 zł.
Ministerstwo w niedługim czasie planuje kolejne kampanie, które mają być przygotowane do listopada tego roku, dotyczyć będą: uszczelniania systemu podatkowego, Krajowego Systemu e-Faktur i funkcjonalności e-Urzędu Skarbowego.
"Zabezpieczono na ten cel kwotę w wysokości ok. 900 tys. zł" - przekazała ministerka finansów Magdalena Rzeczkowska. 

Hej, przypominamy tylko:

1. Szanujemy nawet ostrą dyskusję i wolność słowa, ale nie agresję. Przemocowe treści będą usuwane.

2. W komentarzach można swobodnie używać embedów z mediów społecznościowych.

3. Polecamy założenie konta, dzięki temu możesz zobaczyć wszystkie swoje dyskusje w jednym miejscu i dodać coś (👉 Sortownia), co trafi na stronę główną.

4. Jeżeli chcesz Donalda bez reklam, dołącz do naszych patronów: https://patronite.pl/donaldpl

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA