W III kwartale 2018 roku
Inspekcja Handlowa na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów skontrolowała 169 barów na stacjach szybkiej obsługi i dworcowych restauracjach.
Okazuje się, że w aż
87 procentach przypadków wykryto nieprawidłowości.
Skontrolowano dokładnie 4975 partii produktów, z czego w 2180 przypadkach zgłoszono zastrzeżenia.
Najwięcej z nich dotyczyło oznakowania produktów.
Najczęściej
jagnięcinę zamieniano na wołowinę i wieprzowinę,
dorsza zamieniano mintajem
, zaś oscypkiem miała być rolada ustrzycka.
Problemem były także porcje. W wielu kontrolowanych barach
okazało się ze porcje są za małe.
Często sprzedawcy ważyli ryby razem z tackami.
Zdarzało się także
nieprawidłowe przechowywanie żywności, produkty przeterminowane,
czy braki w informacji o produkcie, takich jak informacje o alergenach czy cenie.
Nierzetelną obsługę konsumentów Inspekcja Handlowa stwierdziła w co trzeciej skontrolowanej placówce. P
odczas kontroli nałożono 93 kary na łączna kwotę 101 tys. zł.
Dodatkowo sprzedawcy otrzymali
53 mandaty karne na łączną kwotę 11 tysięcy złotych.