Serwis Wirtualne Media, powołując się na pozyskane przez siebie informacje, podaje, że
Biuro Reklamy TVN Media
zmieniło od tego roku
grupę rozliczeniową.
Przy kampaniach z reklamodawcami i agencjami mediowymi dla głównych anten TVN i TVN7 stosowano dotychczas grupę rozliczeniową widzów w wieku
16-49 lat.
Teraz
podwyższono ją na 20-54.
Serwis informuje, że Biuro Reklamy TVP i Polsat Media zmiany w tym zakresie wprowadziło już w politykach handlowych ogłoszonych na 2022 rok. TVP zmieniła wówczas grupę rozliczeniową z All 16-59 na All 7-74, a Polsat Media - z All 16-49 na nowa rozszerzoną All 16-59.
Jak tłumaczą eksperci, zmiany w tym zakresie spowodowane są
zmianą struktury widzów
. Coraz mniej młodych osób ogląda telewizję:
- Zmianę na całym rynku wymusiła zmiana struktury widzów pod względem średniego czasu oglądania telewizji linearnej.
Już od kilku lat trendy pokazują odwrót młodych ludzi od telewizji na rzecz streamingu.
Dlatego wykluczenie z grupy rozliczeniowej osób młodych, mniej zasobnych (bo wciąż uczących się lub zaczynających dopiero pracę) i jednoczesne rozszerzenie jej o widzów w wieku 50-54, którzy więcej czasu spędzają na oglądaniu telewizji, przynosi stacjom korzyść - uważa Magdalena Miller, senior TV data analyst w Mediabrands.