GHV, węgierski urząd ds. konkurencji
nałożył karę na portal
Booking.com
za
nieuczciwe praktyki handlowe
, szczególnie związane ze stosowaniem
trików psychologicznych i wywieraniem presji na klientach
. Platforma będzie musiała zapłacić karę w wysokości 2,5 mld forintów czyli ok.
32 mln zł.
Przy ustalaniu wymiaru grzywny wzięto pod uwagę wysokość prowizji, jaką Booking uzyskał na węgierskim rynku.
Węgierski urząd zwrócił szczególną uwagę na sformułowania, które stosuje Booking typu
"za chwilę hotel sprzeda ostatni pokój"
, "zostało ostatnie miejsce",
"pospiesz się z rezerwacją"
. Uznano, że to
"agresywny nacisk psychologiczny"
, który wprowadza klientów w błąd.
Booking został również ukarany za
bezzasadne reklamowanie możliwości bezpłatnego odwołania rezerwacji.
W rzeczywistości opcja ta dostępna jest tylko w niektórych obiektach i nie jest darmowa: platforma nalicza bowiem opłatę za taką usługę.
Firma, komentując decyzję GHV, uznała, że jest ona
"rozczarowująca"
. Wskazuje, że metody, które stosuje, mają na celu pomóc klientowi podjąć decyzję.