Jak informuje BuzzFeed News,
Facebook tworzy specjalną wersję Instagrama
skierowaną do
dzieci poniżej 13. roku życia
. Obecnie, według warunków korzystania z aplikacji, aby założyć konto, trzeba mieć właśnie 13 lat. W nowym Instagramie dla dzieci kontem mieliby natomiast zarządzać rodzice.
-
Coraz częściej dzieci pytają rodziców, czy mogą założyć konto
, aby obserwować swoich znajomych. W tej chwili nie ma jednak zbyt wielu opcji dla rodziców, więc pracujemy nad stworzeniem dodatkowego produktu, tak jak zrobiliśmy to w przypadku Messenger Kids, który byłby odpowiedni dla dzieci, ale zarządzany przez rodziców - mówi rzecznik Facebooka
Joe Osborne
.
Variety przypomina, że
Messenger Kids
, uruchomiony w 2017 roku dla dzieci poniżej 13. roku życia, kilkukrotnie wywołał kontrowersje dotyczące ochrony prywatności. Verge informował w 2019 roku, że aplikacja pozwala dołączać dzieciom do grup z nieznajomymi.
Instagram ma jednocześnie pracować również nad ulepszeniem swoich zabezpieczeń i technologii wykrywania wieku poszczególnych użytkowników. Jak podkreślono w oświadczeniu,
firma jest świadoma, że wiele dzieci kłamie na temat swojej daty urodzenia
.
Tymczasem liczba dziecięcych influencerów, zarówno na Instagramie, jak i TikToku czy YouTubie rośnie i według ekspertów
trend ten będzie się nasilał
. Według raportów marki za jeden wpis na koncie dziecięcego influencera płacą nawet kilkadziesiąt tysięcy dolarów. Co ważne, młodzi instagramerzy nie reklamują już tylko zabawek czy dziecięcych ubrań, np. Mili i Emmie z konta
Stauffer/Anderson Family
obserwowanego przez 3,6 mln fanów zdarzyła się np. współpraca z
Mercedesem
.