fot. Xiaomi
Chińska firma
Xiaomi
, która znana jest przede wszystkim z telefonów komórkowych i sprzętów gospodarstwa domowego, pochwaliła się, że w październiku dostarczyła ponad
20 tys. pojazdów elektrycznych SU7
. Do końca listopada ma plany dostarczenia 100 tys. pojazdów SU7.
Firma swoją przygodę z produkcją elektryków rozpoczęła w 2021 roku. Wówczas rozpoczęła się budowa zakładu produkcyjnego. Pod koniec marca tego roku na rynek wypuszczona została podstawowa wersja pierwszego pojazdu marki - SU7. Jego cena wówczas w Chinach była niższa o około 4 tys. dolarów od najtańszego pojazdu Tesli - Model 3.
Xiaomi dostarczyło
do tej pory ponad 75 tys. samochodów SU7
. Skala produkcji jest znacząca. Dla porównania jej chińscy rywale - marki
Xpeng
i
Nio
potrzebowali około sześciu lat na wyprodukowanie 100 tys. samochodów elektrycznych. Z kolei Tesli zajęło to 12 lat.
Analityk w Stansberry Research Brian Tycangco wskazuje, że liczby te pokazują, że "Xiaomi będzie siłą, z którą należy się liczyć":
"Wiadomość o 20 tys. dostaw w październiku potwierdza, że Xiaomi będzie siłą, z którą należy się liczyć na największym na świecie rynku pojazdów elektrycznych" - twierdzi.
Warto dodać, że we wtorek firma ogłosiła, że przyjmuje zamówienia w przedsprzedaży na wysokiej klasy
wersję sportową SU7 Ultra
. Ta kosztuje od 814 900 juanów, czyli 114 304 dolarów. Premiera auta zaplanowana jest na marzec 2025 roku.
Obecnie auta Xiaomi sprzedawane są w Chinach. Marka przekazała jednak na początku tego roku, że wprowadzenie na rynek zagraniczny zajmie co najmniej dwa do trzech lat.