Niedawno dowiedzieliśmy się, że
PKO Bank Polski testuje kontrowersyjną technologię
. Przy użyciu sprzętu, opracowanego przez startup Quantum CX z Gdyni
sprawdza, czy pracownicy i klienci uśmiechają się
. W punktach obsługi umieszczone zostały czujniki, które wyłapują uśmiechy. Teraz znajdują się już w
16 placówkach w Polsce.
Zachętą ma być to, że każdy
uśmiech równa się 1 groszowi przekazywanemu na "cel charytatywny".
Informacja o testowaniu tej technologii spotkała się z wieloma głosami krytyki.
Krytycy
twierdzą, że program zamiast wprowadzać naturalną i przyjemną atmosferę, może
prowadzić do napięcia zarówno u pracownika, jak i klienta.
Bank w odpowiedzi twierdził, że program "spotyka się z ciepłym przyjęciem"
i jest dobrym sposobem na weryfikację zadowolenia klientów. Dodano także, że udział w programie jest dobrowolny, a doradcy mogą z niego zrezygnować.
PKO BP zdaje sobie chyba jednak sprawę, że coś poszło nie tak,
bo nagranie promujące
działanie sensorów uśmiechu zostało usunięte z YouTuba
. Pozostało tylko na Twitterze.