Na początku czerwca
Magda Gessler
zaprezentowała światu swoje autorskie
lody Ice Queen.
Twierdzi, że powstały na podstawie unikatowej receptury jej babci z Sardynii. Ich smaki mają być zmienne w zależności od aktualnie dostępnych produktów sezonowych.
Podczas promocji Magda Gessler rozdawała zainteresowanym lody z białą czekoladą z maliną,
campari z pomarańczą, malinowe z winem, czy o smaku prosecco. Wśród obdarowanych lodami były również dzieci.
Sprawą zainteresowała się
Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
, która w rozdawaniu niektórych lodów o smaku alkoholu dopatrzyła się
promocji alkoholu wśród dzieci:
-
Trzeba ocenić takie zdarzenie negatywnie.
Wprowadzanie smaku alkoholu do diety dzieci, jeszcze poprzez podawanie pozytywnie im kojarzących się lodów,
to przygotowanie gruntu pod sięganie po alkohol w przyszłości
- powiedziała w rozmowie z Faktem Katarzyna Łukowska, pełniąca obowiązki dyrektora PARPA.
- Zachodzi tu tożsamość nazwy produktu z oznaczeniem napoju alkoholowego, co w konsekwencji
stanowi naruszenie ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi
- dodała radca prawny, dr Małgorzata Świeca.
Gessler może grozić za to nawet do
pół miliona złotych kary.