Francuska
Tuluza
dopuściła do ruchu
pojazdy z czwartym poziomem autonomii
. Pojazdy tego rodzaju pozwalają kierowcy zdjąć ręce z kierownicy, zdrzemnąć się, a pojazd i tak będzie zmierzał do wyznaczonego celu. Maszyny określane są jako High Driving Automation -
nie muszą posiadać kierownicy ani pedałów
.
Pojazdy EasyMile EZ10 wyjadą na drogi we wrześniu 2022 roku. Obecnie trwa pilotaż. Zezwolenie na udział w ruchu ulicznym zostało wydane przez trzy francuskie ministerstwa: transportu, klimatu i spraw wewnętrznych. Pojazd ma poruszać się po
kampusie medycznym Oncopole
.
Francuski bus pomieści do
15 osób
. Istnieje także możliwość przewożenia osób na wózkach inwalidzkich, którzy dostaną się do wnętrza za pomocą zautomatyzowanej rampy.
Wiele miast pokłada nadzieje autonomicznych busach między innymi ze względu na pomoc seniorom w poruszaniu się po mieście. Oprócz tego pojazdy nie generują nadmiernego hałasu i spalin. Dzięki nim można też dostarczać leki i żywność w sytuacjach ograniczenia przemieszczania się ludzi lub zamknięcia jakiejś strefy. W Polsce podobne pojazdy testowane były w Gdańsku.