Gdańsk ogłosił właśnie
nabór na TikTokerów
, którzy zostaną
ambasadorami miasta
w popularnej aplikacji. W ten sposób władze miasta chcą rozwinąć profil Gdańska na TikToku oraz dotrzeć do najmłodszych gdańszczan i gdańszczanek.
W konkursie na oficjalnego TikTokera Gdańska mogą wziąć udział osoby
powyżej 16. roku życia
. W pierwszym etapie, który trwa do 26 sierpnia, kandydat musi przesłać maksymalnie 120-sekundowy filmik, w którym wyjaśni, dlaczego właśnie on chce tworzyć TikToka Gdańska. Z przesłanych zgłoszeń komisja konkursowa wybierze osoby, które przejdą do drugiego etapu. W nim uczestnicy będą musieli wykonać jedno z trzech zadań.
Finalnie komisja, w skład której wchodzą m.in. przedstawiciele agencji PR i Młodzieżowej Rady Miasta Gdańska wybierze
trzech TikTokerów Gdańska
. Każdy z nich otrzyma
2 tysiące złotych
i możliwość przygotowywania materiałów pod okiem doświadczonego twórcy:
Piotra Byliny
, znanego jako
Edzio
, który jest również oficjalną twarzą calej akcji. Raper ma na TikToku ponad 1,6 mln obserwujących.
- Sam jestem twórcą i uważam, że przeprowadzenie castingu w takiej formie jest naprawdę ciekawym sposobem na promocję Gdańska. Z drugiej strony, jestem także gdańszczaninem i cieszę się, że mojemu miastu zależy na dotarciu do młodszej publiczności. To na razie rzadko spotykane, by władze miasta doceniały TikToka, a według mnie to platforma z naprawdę dużym potencjałem przekazu - mówi Edzio.
- TikTok umożliwia tworzenie kreatywnych treści, których odbiorcami są młodsi użytkownicy i użytkowniczki internetu. Zdecydowaliśmy się wykorzystać właśnie ten kanał społecznościowy, aby do nich dotrzeć i zaangażować ich w mówienie o aspektach ważnych dla naszego miasta - komentuje z kolei
Marek Bonisławski
, dyrektor Biura Prezydenta gdańskiego Urzędu Miejskiego.
Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi między 19 a 25 września.