Serwis Wiadomości Handlowe podaje, że sieć sklepów
Żabka
postanowiła wejść jeszcze bardziej w
branżę gastronomiczną
i ma zamiar wprowadzić do sklepów
kioski samoobsługowe
znane z restauracji serwujących fast-foody.
Jak podaje serwis, pilotaż prowadzony będzie w sklepach, w których oferta gastronomiczna Żabki cieszy się największą popularnością. Kioski samoobsługowe mają przyspieszyć i ułatwić proces zamawiania produktów oraz płacenia za nie, a także skracać kolejkę do kasy.
Maszyny zostały zaprezentowane w czasie konferencji Żabka Biznes Expo. Oprócz nich przedstawiono także strategię, zgodnie z którą
oferta gastronomiczna ma być dalej rozbudowywana
:
- Od dziś wszyscy pracujemy w gastronomii. Mówię to z pełnym przekonaniem i pełną odpowiedzialnością:
chcemy być największą siecią street food w Polsce
. Klient tego potrzebuje, a my jesteśmy po prostu najbliżej. Opierając się na najnowszych badaniach, widzimy, że 58 proc. Polaków stale odwiedza lokale gastronomiczne, bo po prostu ma potrzebę zjedzenia czegoś na ciepło i na wynos - mówił na wydarzeniu Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych w Żabce
- Dzisiaj, gdy myślimy o butach sportowych, mówimy "adidasy". A my chcemy stać się w percepcji klienta numerem jeden, jeśli chodzi o ciepłe przekąski na wynos, dlatego chcemy doprowadzić do sytuacji, w której jeśli ktoś pomyśli "street food", odpowiedzią będzie właśnie Żabka - dodał.
Na konferencji podkreślono także, że niebawem rozpocznie kampanię marketingową "Weź to na gorąco", która będzie miała rozpromować ofertę gastronomiczną Żabki.