Poczta Polska
poinformowała, że w 2019 roku
znacznie zwiększyła sprzedaż książek w swoich placówkach
. W sumie sprzedano ponad
3,5 mln egzemplarzy
, o 4% więcej niż rok wcześniej.
Jak tłumaczy
Grzegorz Kurdziel
, wiceprezes Zarządu Poczty Polskiej ds. sprzedaży, ubiegły rok był wyjątkowy przede wszystkim ze względu na l
iterackiego Nobla Olgi Tokarczuk
. Na pocztach sprzedano ponad 50 tysięcy jej książek. W styczniu najlepiej sprzedawały się natomiast pozycje autorstwa
Heather Morris
:
Podróż Cilki
i
Tatuażysta z Auschwitz
.
- Na bieżąco kreujemy ofertę wydawniczą, a z naszych doświadczeń wynika, że dobrze sprzedają się pozycje związane tematycznie z obchodzonymi rocznicami, ale również książki autorów bestsellerów oraz literatura dla dzieci - mówi Kurdziel.
Poczta informuje też, że jej kliencie w zeszłym roku wydali ok.
425 mln zł
na produkty sprzedawane w placówkach. 25% dochodu z działalności handlowej stanowiła właśnie sprzedaż książek i prasy.
Jak podkreślono w oświadczeniu prasowym, "sprzedaż wydawnictw ma szczególne znaczenie w małych miejscowościach i na wsiach".