Pod koniec grudnia ubiegłego roku Reuters informował, że
Allegro
skierowało do wybranych podmiotów, m.in. InPostu i DHL zaproszenie do składania ofert dotyczących
dostawy 3 tys. automatów paczkowych
.
Agencja informowała, że
1,5 tys. maszyn ma zostać dostarczonych w 2021 roku
. Pierwsze mają stanąć w polskich miastach już w marcu.
Okazuje się, że do biznesu paczkomatów chce wejść nie tylko Allegro, ale także
Alibaba
. Serwis Wiadomości Handlowe
nieoficjalnie ustalił, że chiński gigant e-handlu chce rozwinąć własną sieć automatów paczkowych w Polsce
.
Jak podaje serwis, Alibaba
poszukuje doświadczonego menedżera
, który będzie odpowiedzialny za wdrożenie i rozwój lokalnej sieci automatów paczkowych w Warszawie. Osoba na tym stanowisku będzie musiała współpracować z lokalnym dostawcą usług w celu zarządzania całym procesem, nadzorować działanie usług, oraz monitorować wskaźniki KPI i user experience. Oprócz tego do obowiązków menadżera będzie należał nadzór nad fizyczną obsługą automatów paczkowych - wybór dogodnych miejsc pod ustawienie maszyn, zapewnienie ich instalacji, obsługi, konserwacji oraz całościowego procesu umożliwiającego sprawne odbieranie i nadawanie przesyłek.
Alibaba oczekuje, że
menadżer będzie miał doświadczenie w zarządzaniu sieciami sklepów, nieruchomościami lub związane z zarządzaniem supermarketami
. Oprócz tego powinien być osobą dobrze znającą lokalny rynek handlowy i jego otoczenie, mówić po polsku, angielsku. Znajomość języka chińskiego ma być dodatkowym atutem.
Firma nie chciała udzielić
Wiadomościom Handlowym
komentarza w tej sprawie
.
Nowa usługa Alibaby
bez wątpienia byłaby konkurencją dla paczkomatów InPostu
i innych maszyn tego typu. Obecnie na rynku tego typu usług liderem jest InPost. W 2020 roku liczba paczkomatów InPostu wzrosła o ponad 4000 urządzeń, czyli aż 66,7 procent. Obecnie sieć ma już postawionych 10 tysięcy maszyn.
InPost prężnie rozwija się na polskim rynku. Szef firmy Rafał Brzoska poinformował, że InPost zaraz po Amazonie i Zalando jest liderem w wynajmie powierzchni magazynowych w Polsce. Oprócz tego firma nawiązała także współpracę z Amazonem i to do jego paczkomatów trafiać będą przesyłki giganta.