Kilka tygodni temu na ulicach polskich miast pojawiły się
plakaty reklamy ze słowami Jana Pawła II
. Jednymi z częściej spotykanych są słowa "odnowi oblicze Tej Ziemi! JPII" i "niech zstąpi Duch Twój JPII".
Billboardy pojawiły się m.in. w Warszawie, Wrocławiu, Gdańsku, Gdyni, Łodzi, Poznaniu, Krakowie itd. Także w mniejszych miastach, np. w Bytomiu, Chorzowie, Lublinie, Dąbrowie Górniczej czy Tychach.
Jak podają Wirtualne Media w większości przypadków reklamy umieszczone są na nośnikach należących do firmy reklamy zewnętrznej Clear Channel Poland.
Serwis zapytał firmę o to, kto stoi za kampanią, ta jednak nie chciała udzielić odpowiedzi. Wirtualne Media dotarły jednak do informacji, że
kampania jest finansowana przez Fundację "Nasze dzieci" z Kornic koło Raciborza na Śląsku
.
Co ciekawe fundacja ta na przełomie 2020 i 2021 roku sfinansowała
kampanię pro-life z płodem w łonie matki.
Jej koszt oszacowano wówczas na min. 5,5 mln zł.
Kampania nie spełniła jednak swojej roli, bo według badania przeprowadzonego przez IBRiS
82,1 procent
badanych osób, które widziały antyaborcyjne billboardy, przyznało, że
kampania nie zmieniła ich poglądów dotyczących aborcji
.