Londyńska agencja
Takumi
przeprowadziła badanie dotyczące
współpracy marek i marketerów z influencerami
. Jego wyniki wskazują, że gwiazdy sieci nadal są w cenie, o ile
nie wyrażają głośno swoich poglądów
.
Ankieta została przeprowadzona wśród 3500 konsumentów, marketerów i influencerów z
Wielkiej Brytanii, Niemiec i USA
. Zawarte w niej pytania dotyczyły ostatnich 12 miesięcy i skupiały się między innymi na
etyce i dezinformacji
.
Badanie wykazało, że
73% marketerów
w ciągu ostatniego roku
zwiększyło wydatki
na współpracę z influencerami.
60%
zadeklarowało, że uważa takie inwestycje za opłacalne. Szczegółowe odpowiedzi dowodzą, że branżę coraz częściej interesują platformy inne niż Facebook.
56%
marketerów planuje w ciągu najbliższego roku współpracę z influencerami na YouTube,
55%
na Instagramie i
35%
na TikToku.
20%
zadeklarowało plany związane z Twitchem.
Badanie wykazało też, że konsumenci coraz częściej traktują influencerów jako
źródła informacji
. Do czerpania wiedzy o produktach i świecie z profili gwiazd internetu przyznało się
28%
respondentów z USA,
24%
z Wielkiej Brytanii i
23%
z Niemiec. Deklaracje dotyczyły w niemal równej mierze konsumentów w wieku 16-24 lata i tych w wieku 34-44 lata.
Choć
41%
konsumentów uważa, że
influencerzy powinni podejmować na swoich kanałach tematy ważne społecznie
, marki i marketerzy nie podzielają tej opinii.
55%
przedstawicieli branży zadeklarowało, że woli unikać współpracy z twórcami, którzy
głośno wyrażają swoje poglądy
.