Stowarzyszenie
Twoja Sprawa
przy wsparciu
Funduszu Sprawiedliwości
stworzyło
kampanie społeczną
pod hasłem
"Pornografia uzależnia dzieci".
Nagrany w ramach kampanii spot
przedstawia problem powszechności korzystania przez dzieci ze stron pornograficznych.
Jednocześnie
zachęca do odwiedzenia działającego od roku serwisu oPornografii.pl,
który informuje o szkodliwości oglądania jej, zwłaszcza przez dzieci, oraz porady dla rodziców, jak temu przeciwdziałać.
Kampania jest odpowiedzią na wyniki badań Instytutu Profilaktyki Zintegrowanej wśród nastolatków w wieku od
14-16 lat.
Z badania wynika, że
ponad 11 procent chłopców i 1,4 procent dziewczynek z tej grupy wiekowej stwierdziło, że ogląda pornografię codziennie, a drugie tyle - 11 do 30 razy w miesiącu.
- Osoby, które miały wczesny kontakt z pornografią, np. w wieku 12 lat bądź wcześniej, częściej wskazywały na problemy związane z czerpaniem satysfakcji w związku, jak również na niższą satysfakcję seksualną. W grupie tej istotnie wyższa - siedmiokrotnie u mężczyzn a czterokrotnie u kobiet - była częstotliwość postrzegania siebie, jako osoby uzależnionej od pornografii - komentuje wyniki badań w rozmowie z Wirtualnymi Mediami dr hab. Piotr Rzymski z Zakładu Medycyny Środowiskowej na Uniwersytecie Medycznym w Poznaniu.
-
Takie kampanie informacyjne i edukacja rodziców jest wciąż bardzo potrzebna,
ponieważ problem uwikłania w oglądanie pornografii i ryzyko uzależnienia się od niej, dotyka coraz większej i coraz młodszej grupy dzieci. Skutki tego już obserwujemy w pokoleniu współczesnych nastolatków i młodych dorosłych - dodaje
Kampania będzie prowadzona na YouTubie, Facebooku i Twitterze.
Ma potrwać do końca listopada a jej budżet wynosi 250 tys. zł.