Na początku stycznia
TVN zdecydował się zmienić wewnętrzny regulamin postępowania dziennikarzy stacji w social mediach.
Każdy z dziennikarzy informacyjnych Grupy TVN otrzymał
specjalną instrukcję,
która została opublikowana w wewnętrznym systemie, w którym pracownicy są informowani o bieżących sprawach firmy.
W instrukcji przedstawione są
nowe wytyczne dotyczące działania pracowników TVN w sieci.
Joanna Górska, PR manager Grupy TVN Discovery Polska, w rozmowie z Wirtualnym Mediami tłumaczy, że to zwykła aktualizacja dotychczas obowiązującego regulaminu. Odpowiedzialna za projekt jest Brygida Grysiak:
-
To jest aktualizacja istniejących już zasad aktywności w mediach społecznościowych
. Powstała w odpowiedzi na dynamicznie rozwijający się świat tych mediów. Kierując się najwyższymi standardami i dobrymi praktykami dziennikarskimi, na podstawie doświadczeń własnych oraz największych amerykańskich stacji telewizyjnych, po kilkumiesięcznych konsultacjach redakcyjnych, doprecyzowaliśmy to, co obowiązuje nas od lat. Za projekt odpowiada Brygida Grysiak - poinformowała Górska.
Według Wirtualnych Mediów, które dotarły do instrukcji,
szefostwo TVN przestrzega m.in. przed publikowaniem zdjęć z życia prywatnego i "lokowania produktu w jakiejkolwiek formie".
-
Przestrzegamy przed publikowaniem informacji i zdjęć z życia prywatnego
. Musisz mieć pewność, że nie zawierają lokowania produktu, w jakiejkolwiek formie (logo, reklama, recenzja). Nie mogą też naruszać niczyjej wolności, ani godności. Ani przekraczać granic dobrego smaku - ostrzega TVN.
- Pamiętaj, że wszystko co publikujesz w social mediach zostanie tam na zawsze i w każdej chwili może stać się publiczne.
Nawet nagrania ze Snapchata nie znikają. Wszystko może się stać publiczne
.
Kontrowersje wzbudza punkt trzeci regulaminu
, według którego dziennikarze mają zakaz publikacji opinii, które nie zostałyby opublikowane na antenie stacji, a do tego
"niedopuszczalne są polemiki z politykami".
W piśmie podkreślono kilkukrotnie, że "wszystkich obowiązuje zasada bezstronności".
Szefostwo TVN zaznaczyło, że
gdyby komuś "szczególnie zależało na zabraniu głosu w jakimś temacie",
wówczas
może się skonsultować z redaktorem naczelnym
i napisać tekst lub analizę dla portalu.
Na koniec podsumowano, że
instrukcja ta obowiązuje od 3 stycznia 2019 roku:
"Powyższe zasady aktywności w mediach społecznościowych
obowiązują wszystkich dziennikarzy w pionie informacyjnym TVN".