Pixabay
Marka
The North Face
dołączyła do
bojkotu Facebooka pod hasłem #StopHateForProfit
. Akcja amerykańskich aktywistów wytyka
Markowi Zuckerbergowi
szerzenie dezinformacji i zachęca do wstrzymania w lipcu działań reklamowych na jego portalu społecznościowym.
Reklamowy bojkot Facebooka jest pomysłem amerykańskich grup działających na rzecz praw obywatelskich, takich jak
NAACP (Krajowe Stowarzyszenie na Rzecz Popierania Ludności Kolorowej)
. Zagraniczne media spekulują, że udział The North Face w akcji może pociągnąć za sobą kolejnych "dużych graczy".
Facebook jest w ostatnich dniach pod ostrzałem aktywistów w związku z
pasywnym podejściem do treści, które mogą podjudzać przeciwko mniejszościom
. Chodzi między innymi o kampanię prezydencką
Donalda Trumpa
.
"To jasne, że Facebook i jego CEO, Mark Zuckerberg, nie tylko przymykają oko, ale wręcz wspierają szerzenie dezinformacji, mimo nieodwracalnych szkód dla naszej demokracji" - czytamy w komunikacie stowarzyszenia NAACP.