Logo
  • DONALD
  • KOMISJA ETYKI REKLAMY: REKLAMA T-MOBILE SZKODLIWA DLA DZIECI Z ROZBITYCH RODZIN

Komisja Etyki Reklamy: reklama T-Mobile szkodliwa dla dzieci z rozbitych rodzin

11.01.2019, 12:16
Komisja Etyki Reklamy
uznała, że
świąteczna reklama T-Mobile narusza normy
Kodeksu etyki reklamy
. Na reklamę wpłynęły skargi, w których tłumaczono, że spot jest szkodliwy dla dzieci z rozbitych rodzin.
Reklama prezentowała
scenę z życia rozbitej rodziny
. Chłopiec, który pod choinką znajduje telefon komórkowy, używa podstępu, żeby
rodzice spędzili święta razem
. "Z najlepszą siecią marzenia się spełniają" - brzmi hasło kampanii.
W skargach na reklamę argumentowano, że
reklama daje dzieciom fałszywą nadzieję
. Mogą bowiem pomyśleć, że zakup telefonu spowoduje, że ich rodzice znów będą razem. Autorzy skargi opisywali też negatywny wpływ spotu na ich własne dzieci. 
"Reklama sugeruje, że
telefon
, które dziecko otrzymało na święta
pomoże mu skleić rozbitą rodzinę
. Reklama jest bardzo krzywdząca dla dzieci z niepełnych rodzin" - czytamy w jednej ze skarg cytowanej w uchwale Rady Etyki Reklamy.
"Sugeruje, że są one w stanie połączyć rodziców, którzy się rozeszli, że wystarczy telefon i mały psikus
. Wiemy jak trudno dzieciom pogodzić się z utratą pełnej rodziny, że największym marzeniem jest by rodzice byli razem. Rozstanie to potwornie trudna sytuacja.
Firma T-mobile daje takim dzieciom fałszywą nadzieję i wzbudza wiarę, że znów mogą być szczęśliwi. Wszyscy razem. To okrutne i bolesne"
.
T-Mobile odpowiada z kolei, że
reklama nie jest skierowana do dzieci
i nie składa żadnej obietnicy. 
"Reklama
niesie przede wszystkim przekaz pozytywny
, że trzeba rozmawiać, a Święta są ku temu dobrym pretekstem. Poza tym uświadamia dorosłym, że właśnie dla dobra dzieci powinni podejmować próby komunikowania się" - czytamy w oświadczeniu firmy.
Komisja Etyki Reklamy w swojej uchwale podkreśla jednak. że reklama, która
porusza wrażliwą sferę r
elacji rozwiedzionych rodziców, może wykorzystać naturalną ufność dzieci i
narazić je na przykrość i rozczarowanie
.
"Nawet jeśli reklama nie jest skierowana bezpośrednio do dzieci, to ze względu na częstotliwość emisji reklamy, dzieci mogą być jej odbiorcami" - podsumowuje Komisja. 

Hej, przypominamy tylko:

1. Szanujemy nawet ostrą dyskusję i wolność słowa, ale nie agresję. Przemocowe treści będą usuwane.

2. W komentarzach można swobodnie używać embedów z mediów społecznościowych.

3. Polecamy założenie konta, dzięki temu możesz zobaczyć wszystkie swoje dyskusje w jednym miejscu i dodać coś (👉 Sortownia), co trafi na stronę główną.

4. Jeżeli chcesz Donalda bez reklam, dołącz do naszych patronów: https://patronite.pl/donaldpl

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA

Popularne dzisiaj

Polscy streamerzy urządzili sobie własną galę Oscarów, była bójka i nagroda za krytykowanie Ukraińców

Polscy streamerzy urządzili sobie własną galę Oscarów, była bójka i nagroda za krytykowanie Ukraińców
22
"Przepraszam bardzo, ale wydaje mi się, że nie powinniśmy być obojętni na takie przejawy ksenofobii, jak były w poprzedniej kategorii". Zobacz więcej »

Eurostat: polskie społeczeństwo znowu średnio się "postarzało", statystyczny Polak ma 43 lata

Eurostat: polskie społeczeństwo znowu średnio się "postarzało", statystyczny Polak ma 43 lata
36
Oznacza to, że jedna połowa osób obecnie zamieszkujących nasz kraj jest starsza niż 43 lata, natomiast druga połowa jest młodsza. Zobacz więcej »

Konfederacja chce wystąpienia Polski ze Światowej Organizacji Zdrowia

Konfederacja chce wystąpienia Polski ze Światowej Organizacji Zdrowia
37
Politycy Konfederacji w uzasadnieniu do projektu wskazują, że WHO nie sprostała oczekiwaniom w trakcie pandemii COVID-19. Zobacz więcej »

Grimes, artystka i była partnerka Muska błaga o kontakt w sprawie ich dziecka, jej wpisy są cenzurowane

Grimes, artystka i była partnerka Muska błaga o kontakt w sprawie ich dziecka, jej wpisy są cenzurowane
27
"Nie chce odpowiedzieć na SMS-y, maile i opuścił wszystkie spotkania, a nasze dziecko będzie cierpieć na dożywotnie upośledzenie, jeśli on nie odpowie". Zobacz więcej »
Więcej popularnych