Logo
  • DONALD
  • MUSK KAZAŁ DISNEYOWI, APPLE, WARNER BROS. I INNYM REKLAMODAWCOM SIĘ PIER**LIĆ, ALE TEŻ PRZYZNAŁ SIĘ DO BŁĘDU

Musk kazał Disneyowi, Apple, Warner Bros. i innym reklamodawcom się pier**lić, ale też przyznał się do błędu

30.11.2023, 12:45
fot. East News
Elon Musk odniósł się do bojkotu X/Twittera przez reklamodawców. Miliarder przyznał w środę w wywiadzie podczas konferencji DealBook Summit, że ich decyzje
mogą zabić jego platformę
. Jednocześnie stwierdził, że jeżeli ktoś "ma go szantażować reklamami, szantażować pieniędzmi,
niech się pier*oli
". 
Biznesmen skierował te słowa m.in. do siedzącego na widowni szefa Disneya Boba Igera. Jego koncern, podobnie jak IBM, Apple, Paramount czy Warner Bros. Discovery, zdecydował się wycofać reklamy z serwisu społecznościowego po tym, jak Musk w jednym z wpisów poparł stwierdzenie, że Żydzi promują nienawiść do białych ludzi. 
"Społeczności żydowskie szerzą dokładnie ten rodzaj dialektycznej
nienawiści wobec białych
, którą, jak twierdzą, chcą, aby ludzie przestali używać przeciwko nim" - napisał autor tweeta.
 
Na tweeta miliardera zareagował sam Biały Dom. Rzecznik Andrew Bates oświadczył, że "niedopuszczalne jest powtarzanie ohydnego kłamstwa miesiąc po najbardziej krwawym dniu dla narodu żydowskiego od czasów Holokaustu". 
- Potępiamy tę odrażająca promocję antysemickiej i rasistowskiej nienawiści, która jest sprzeczna z podstawowymi wartościami Amerykanów - dodał.
Musk stwierdził w środę, że była to "jedna z najgłupszych, jeśli nie
najgłupsza rzecz
, którą zrobił na platformie". Swoim ruchem dał "naładowany pistolet wszystkim tym, którzy go nienawidzą". Dodał, że miał na myśli "ludzi ze społeczności żydowskiej", którzy finansują "grupy aktywistów, którzy popierają Hamas". 
Z raportu grupy Media Matters wynika, że na X/Twitterze reklamy największych gigantów pojawiają się przy
treściach rasistowskich czy nazistowskich
. Zdaniem platformy twórcy raportu celowo wyszukiwali takie treści w sposób, który "tworzył fałszywy obraz rzeczywistych doświadczeń użytkowników" i mogli "wprowadzać reklamodawców w błąd". 
"X bardzo jasno wyraził się o wysiłkach, które podejmujemy na rzecz zwalczania antysemityzmu i dyskryminacji. Nie ma na to miejsca nigdzie na świecie" - skomentowała dyrektor generalna X LInda Yaccarino.
 
 
 

Hej, przypominamy tylko:

1. Szanujemy nawet ostrą dyskusję i wolność słowa, ale nie agresję. Przemocowe treści będą usuwane.

2. W komentarzach można swobodnie używać embedów z mediów społecznościowych.

3. Polecamy założenie konta, dzięki temu możesz zobaczyć wszystkie swoje dyskusje w jednym miejscu i dodać coś (👉 Sortownia), co trafi na stronę główną.

4. Jeżeli chcesz Donalda bez reklam, dołącz do naszych patronów: https://patronite.pl/donaldpl

STRONA GŁÓWNA »

Źródła:

2. MercutioAD on Twitter: "Get out w/ that nonsense.In what universe does "Jewish communities have been pushing the exact kind of dialectical hatred against whites" translate into your sterile rationalization? Cuz it ain't this one.Pro-tip: next time you're inspired to gentile-splain antisemitism, don't. pic.twitter.com/i1YBEeivh5 / Twitter"https://x.com/mercutioad/status/1726375797794000917?s=20
Pokaż więcej (3)
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA