Logo
  • DONALD
  • FILIP CHAJZER ZNOWU MA KŁOPOTY WIZERUNKOWE I ZNOWU BIERZE UDZIAŁ W ZBIÓRCE CHARYTATYWNEJ

Filip Chajzer znowu ma kłopoty wizerunkowe i znowu bierze udział w zbiórce charytatywnej

15.02.2023, 07:00
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów postawił wczoraj zarzuty
Dodzie, Małgorzacie Rozenek-Majdan
i
Filipowi Chazjerowi
za
nieprawidłowe oznaczanie reklam
w mediach społecznościowych. W przypadku Chajzera chodzi m.in. o współprace reklamowe ze Skodą i marką New Balance. 
"W swoich publikacjach Chajzer nie ujawnia charakteru treści sponsorowanych, mimo że niektórzy reklamodawcy zamieszczają u siebie analogiczne wpisy z jego wizerunkiem. Dziennikarz poprzestaje na wskazaniu marki produktów - ani nie używa funkcjonalności platformy, ani nie dodaje odpowiednich adnotacji w opisie lub bezpośrednio na zdjęciu czy wideo. Zdarza się, że używa na końcu wpisów oznaczenia #współpraca, który nie pokazuje jasno komercyjnego charakteru działalności" - wskazał UOKiK. 
Pisaliśmy o tym tutaj: 
Chajzer do sprawy odniósł się w krótkim
komentarzu
dla Plotka.
"Deklaruję pełną wolę współpracy z urzędem. O rzekomych zarzutach dowiedziałem się dziś w trakcie śniadania (ciastko&kawa) z
internetu
. Oficjalnie nikt mi ich nie postawił" - stwierdził.
Tymczasem internauci zwrócili uwagę, że influencer bierze akurat udział w
 akcji charytatywnej 
na rzecz dziewczynki chorej na SMA. Wczoraj nagrał filmik zachęcający do wpłat:
Fani dziękują Chajzerowi za dołączenie do akcji na rzecz 5-latki, niektórzy jednak znów zarzucają mu
"chajzerowanie"
Przypomnijmy, skąd wzięło się to sformułowanie: 
Tymczasem do zarzutów UOKiK odniosła się również
Małgorzata Rozenek-Majdan
Dzisiaj zapoznałam się z komunikatem UOKiK w związku z wątpliwościami Urzędu dotyczącymi oznaczania treści reklamowych na moich mediach społecznościowych. Niestety, do tej pory nie otrzymałam oficjalnego pisma, więc odnoszę się do sprawy, bazując jedynie na komunikacie. Wytyczne UOKiK dotyczące prawidłowego oznaczania treści reklamowych są mi znane. (...) Prowadzę swoje social media w sposób przejrzysty, uczciwy i transparentny - zapewniła fanów na Instagramie. 
Zobacz też: 

Hej, przypominamy tylko:

1. Szanujemy nawet ostrą dyskusję i wolność słowa, ale nie agresję. Przemocowe treści będą usuwane.

2. W komentarzach można swobodnie używać embedów z mediów społecznościowych.

3. Polecamy założenie konta, dzięki temu możesz zobaczyć wszystkie swoje dyskusje w jednym miejscu i dodać coś (👉 Sortownia), co trafi na stronę główną.

4. Jeżeli chcesz Donalda bez reklam, dołącz do naszych patronów: https://patronite.pl/donaldpl

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA