W odpowiedzi na pojawiające się w wielu
polskich miastach antyrozwodowe i antyaborcyjne billboardy
z hasłem
"Kochajcie się, mamo i tato"
, stowarzyszenie
Miłość Nie wyklucza i Grupa Stonewall
zorganizowały zbiórkę na własne billboardy. Ma pojawić się na nich hasło:
"Kochajcie mnie, mamo i tato".
Na serwisie pomagam.pl powstała
zrzutka
, która ma pomóc w zebraniu kwoty na billboardy:
"Zrzucamy się na billboardy w całej Polsce! Naszym zdaniem najważniejsze jest to, żeby
w pierwszej kolejności rodzice kochali swoje dziecko - w oczach wielu dzieci w Polsce to wciąż nieosiągnięty priorytet.
88 proc. wyoutowanych nastolatków LGBT+ nie jest akceptowanych przez swoich ojców. 75 proc. wyoutowanych nastolatków LGBT+ nie jest akceptowanych przez swoje matki. 70 proc. nastolatków LGBT+ ma myśli samobójcze. To na tym powinny skupiać się kampanie społeczne zakrojone na tak szeroką skalę. Dlatego zrzućmy się wspólnie na naszą odpowiedź!" - tłumaczą organizacje.
W ciągu trzech godzin od rozpoczęcia zbiórki wpłacono na nią ponad 100 tysięcy złotych
, po kolejnych dwóch godzinach osiągnęła wynik ponad 200 tysięcy złotych. Obecnie,
w ciągu dwóch dni udało się zebrać 425 tysięcy złotych
. Celem jest uzbieranie 430 000 złotych.
Autorką pomysłu i obrazka na plakaty jest Karolina "Szarosen" Plewińska:
"Ten rysunek i hasło to mój pojedynczy, cichy głos w sprawie przemocy wobec dzieci i młodzieży. Głos w sprawie braku zrozumienia i braku szacunku w najbliższej rodzinie" - napisała na Facebooku.