Logo
  • DONALD
  • KAMPANIA "KOCHAJCIE SIĘ MAMO I TATO" TO KOSZT OKOŁO 5 MLN ZŁ, KTÓRE NIE POSZŁY NA POMOC, TYLKO NA BILLBOARDY

Kampania "kochajcie się mamo i tato" to koszt około 5 mln zł, które nie poszły na pomoc, tylko na billboardy

12.03.2021, 10:07
fot. Paulina Zagórska, Martyna Kaczmarek
Martyna Kaczmarek
oraz
Paulina Zagórska
(znana także jako
doktorkanieuczka
) postanowiły
policzyć koszty kampanii billboardowej prowadzonej przez Fundację Nasze Dzieci Kornice
od listopada 2020 roku. Estymowane kwoty opublikowały wczoraj na łamach Instagrama wraz z alternatywnymi możliwościami na zagospodarowanie takiej kwoty pieniędzy. Akcja została przeprowadzona z domem mediowym Media People.
Z ich wspólnych wyliczeń wynika, że
fundacja do 1 lutego mogła wydać nawet 5,5 miliona złotych
na nośniki reklamowe z wizualizacjami płodów. 
- Należy założyć, że Fundacja świadomie negocjowała koszty i uzyskała poziom rabatów taki jak profesjonalny rynek, który specjalizuje się w zakupach i negocjacjach. Jeśli tak jest, to
kwota po rabatach przeznaczona na zakup mediów wg estymacji domu mediowego Media People to 5 172 776 złotych netto
oraz dodatkowe ok. 8% (413 tys. złotych netto) na produkcję plakatów do wyklejenia. Łącznie 5 585 776 złotych netto - podkreślają aktywistki w rozmowie z Wirtualnymi Mediami.
Kaczmarek i Zagórska postanowiły przeliczyć,
na co można było przeznaczyć przybliżoną kwotę
patrząc na cele statutowe Fundacji Nasze Dzieci. 
"
Roczne dożywienie 4655 dzieci
, wypożyczenie 4702 specjalistycznych łóżek rehabilitacyjnych, 1640 tygodniowych turnusów rehabilitacyjnych dla dzieci z trisomią,
40 000 godzin pomocy psychologicznej
, zakup 1868 wózków dla dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym" - czytamy pod postem kobiet. 
Pierwsze billboardy fundacji zaczęły pojawiać się jesienią 2020 roku po ogłoszeniu wyroku Trybunału Konstytucyjnego w legalności zabiegu przerywania ciąży z przesłanki embriopatologicznej. 
Na stronie
stowarzyszenia Sychar
, które jest jednym z fundatorów nośników z napisem “kochajcie się mamo i tato”, można przeczytać: "celem akcji plakatowej jest
promocja wartości miłości małżeńskiej i rodzicielskiej
. Nie ma ona innych celów poza pokazywaniem wagi dobrych,
prawidłowych relacji pomiędzy rodzicami, małżonkami dla tworzenia trwałych więzi
małżeńskich i rodzinnych, co stanowi podstawę prawidłowego, zdrowego rozwoju dzieci". 
- Celem tej akcji jest zmasowana propaganda antyaborcyjna, choć podana w dość łagodnej formie. Obok zdjęć płodów - dodajmy, zdrowych - widnieją napisy "naprotechnologia", "życie" i tym podobne.
Zastanawiająca jest jednak potężna skala tej akcji
, i tego kto za nią stoi, no i rzeczywisty cel - podkreśla Zagórska.
Zobacz też:

Hej, przypominamy tylko:

1. Szanujemy nawet ostrą dyskusję i wolność słowa, ale nie agresję. Przemocowe treści będą usuwane.

2. W komentarzach można swobodnie używać embedów z mediów społecznościowych.

3. Polecamy założenie konta, dzięki temu możesz zobaczyć wszystkie swoje dyskusje w jednym miejscu i dodać coś (👉 Sortownia), co trafi na stronę główną.

4. Jeżeli chcesz Donalda bez reklam, dołącz do naszych patronów: https://patronite.pl/donaldpl

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA

Popularne dzisiaj

Polscy streamerzy urządzili sobie własną galę Oscarów, była bójka i nagroda za krytykowanie Ukraińców

Polscy streamerzy urządzili sobie własną galę Oscarów, była bójka i nagroda za krytykowanie Ukraińców
23
"Przepraszam bardzo, ale wydaje mi się, że nie powinniśmy być obojętni na takie przejawy ksenofobii, jak były w poprzedniej kategorii". Zobacz więcej »

Eurostat: polskie społeczeństwo znowu średnio się "postarzało", statystyczny Polak ma 43 lata

Eurostat: polskie społeczeństwo znowu średnio się "postarzało", statystyczny Polak ma 43 lata
40
Oznacza to, że jedna połowa osób obecnie zamieszkujących nasz kraj jest starsza niż 43 lata, natomiast druga połowa jest młodsza. Zobacz więcej »

Konfederacja chce wystąpienia Polski ze Światowej Organizacji Zdrowia

Konfederacja chce wystąpienia Polski ze Światowej Organizacji Zdrowia
37
Politycy Konfederacji w uzasadnieniu do projektu wskazują, że WHO nie sprostała oczekiwaniom w trakcie pandemii COVID-19. Zobacz więcej »

Grimes, artystka i była partnerka Muska błaga o kontakt w sprawie ich dziecka, jej wpisy są cenzurowane

Grimes, artystka i była partnerka Muska błaga o kontakt w sprawie ich dziecka, jej wpisy są cenzurowane
29
"Nie chce odpowiedzieć na SMS-y, maile i opuścił wszystkie spotkania, a nasze dziecko będzie cierpieć na dożywotnie upośledzenie, jeśli on nie odpowie". Zobacz więcej »
Więcej popularnych