3 marca
był
Dniem Uznania dla Pracownika
. W sieci pojawiły się zdjęcia małych
podarunków, które otrzymali pracownicy od swoich pracodawców. Niektóre firmy takie jak
TRUMPF. Inc
, która specjalizuje się w zaawansowanych technologiach i ma w swojej ofercie m.in. rozwiązania w dziedzinie obrabiarek, czy technik laserowej, postanowiły podarować swoim pracownikom w ramach wdzięczności
jedną czekoladkę Merci
:
Takie podziękowanie za miesiąc pracy otrzymali również
pracownicy jednej z fabryk we Wrocławiu
:
Kasia Milkiewicz
managerka
Frisco
na kilka dni przed Dniem Uznania dla Pracownika podzieliła się na LinkedInie
radą dla pracodawców
, którzy chcieliby w podobny sposób podziękować swoim pracownikom. Policzyła, że w związku z tym, że w pudełku Merci jest
20 czekoladek
, to podziękowanie dla jednego pracownika wyniesie tylko
60 groszy netto
. Na czekoladkę według niej wystarczy nakleić
karteczkę samoprzylepną
z kilkoma miłymi słowami i podarunek dla pracownika jest gotowy:
Poniżej publikujemy oświadczenie marki TRUMPF przesłane do naszej redakcji:
Cieszymy się, że nasza inicjatywa z okazji Dnia Doceniania Współpracownika zyskała taki rozgłos. Spotkała się ona z uznaniem wśród zdecydowanej większości pracowników, czego wyrazem było oburzenie na głosy krytyki, które pojawiły się w mediach społecznościowych.
Akcja była zorientowana na wzajemne podziękowania między pracownikami.
Źle się stało, że informacje o niej zostały przedstawione w zniekształconym i pozbawionym szerszego kontekstu charakterze. Aby lepiej zrozumieć założenie akcji, warto zauważyć, że nasza spółka zatrudnia już blisko 1300 pracowników w 5 budynkach położonych w 3 miejscowościach i współpraca między Pracownikami jest da nas szczególnie ważna.
Aby każdy miał możliwość okazać pozostałym współpracownikom podziękowania za wzajemną pomoc w codziennych zadaniach, wspólnych projektach, czy za zwykły uśmiech i towarzystwo, w przestrzeniach wspólnych umieściliśmy ponad 1600 karteczek Kudo (karteczki uznania i podziękowania). Obok nich rozłożyliśmy w kuchniach symboliczne czekoladki – a były one jedynie elementem dodatkowym, narzędziem umilającym taki pozytywny przekaz.
Nasi pracownicy błyskawicznie i z dużym entuzjazmem włączyli się do akcji. Niestety znalazły się osoby szukające sensacji, które zbudowały przekaz jakoby firma w formie czekoladek gratyfikowała wysiłek pracowników, co jest oczywistym przekłamaniem i nadinterpretacją: czekoladki były dodatkiem do akcji przekazywania słów docenienia między pracownikami.
Cieszy nas, że zamówione z zapasem karteczki zaczynają się powoli kończyć. Dlatego zdecydowaliśmy się je dodrukować i przedłużyć akcję o kolejny dzień. Wewnętrzny feedback, który na bieżąco spływa do nas od pracowników również jest pozytywny, co motywuje nas do utrzymywania i pielęgnowania inicjatyw wzajemnych podziękowań w przyszłości, do czego wszystkich zachęcamy.