Logo
  • DONALD
  • LIDL ODPOWIADA, ŻE JAK OWSIAK SIĘ UPRZE, TO PRZESTANĄ KUPOWAĆ REKLAMY W TV REPUBLIKA

Lidl odpowiada, że jak Owsiak się uprze, to przestaną kupować reklamy w TV Republika

29.01.2025, 08:15
fot. East News / TV Republika
Lidl
w komunikacie dla Wirtualnej Polski odpowiada na apele
Jerzego Owsiaka
dotyczące reklam sieci w Telewizji Republika. Sieć wyjaśnia, że jeśli nie uda się inaczej dogadać z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy, zrezygnuje z emisji reklam w tej stacji. 
Podczas poniedziałkowej konferencji prasowej Owsiak zaapelował do firm, z którymi współpracuje WOŚP, aby przestali reklamować się w TV Republika. Stacja od kilku tygodni atakuje inicjatywę, zarzucając Owsiakowi brak transparentności czy wydawanie środków ze zbiórek na wspieranie Platformy Obywatelskiej. Szef WOŚP alarmował też, że dostaje groźby śmierci. Jeden z zatrzymanych w tej sprawie miał inspirować się hasłami zasłyszanymi w TV Republika.
Pisaliśmy o tym tutaj: 
W dzień finału WOŚP TV Republika miała odmówić emisji reklamy jednej z firm, która wspiera WOŚP, co wywołało reakcję Owsiaka. 
- Republika nie wyemitowała reklam, które są w normalnych pakietach. Firmy wykupują pakiety i nie wiedzą, gdzie reklamy będą emitowane. Tak się złożyło, że nasza reklama finałowa miała być w Telewizji Republika.
Jeżeli jakakolwiek firma chce z nami współpracować i chce się reklamować w tamtej telewizji, musi wybrać.
Nie będziemy z wami współpracowali, jeżeli będziecie się reklamowali w Telewizji Republika, która jest antyonkologiczna, antyhematologiczna, antyludzka momentami - mówił. 
Lidl, który od kilku lat współpracuje z WOŚP, a jednocześnie reklamuje się w TV Republika, podkreśla, że wyróżnia się
"neutralnością polityczną" 
i wyjaśnia, że emituje reklamy w różnych stacjach, aby dotrzeć do jak najszerszej grupy klientów. 
"Za zakup reklam medialnych jest odpowiedzialny dom mediowy - w przytoczonej telewizji mamy wykupione świadczenia do marca br. W tej stacji emitowane były spoty o zbiórkach WOŚP w sklepach Lidl Polska w ubiegłym i bieżącym roku" - tłumaczy sieć w oświadczeniu dla WP. 
"Informujemy również, że w przypadku braku dojścia do porozumienia przez dwie strony tej dyskusji, tj. fundacji oraz stacji telewizyjnej,
nie przewidujemy dalszych emisji
spotów reklamowych we wskazanej stacji".
O komentarz WP zapytała również sieć
MediaMarkt
. Ta również tłumaczy, że chce zachować neutralność. 
"Świadomie przyjmujemy pozycję neutralną wobec bieżących sporów światopoglądowych czy politycznych, koncentrując się na naszej podstawowej misji. Dokładamy wszelkich starań, by zapewnić naszym klientom wyjątkowe doświadczenia zakupowe, jednocześnie zachowując neutralność wobec dynamicznie zmieniających się debat w przestrzeni publicznej. Jednocześnie chcemy podkreślić wyjątkową rolę Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, która przez 33 lata swojej działalności stała się symbolem tego, co najpiękniejsze w polskiej tradycji dobroczynności - zdolności do jednoczenia serc wszystkich Polek i Polaków w szlachetnym dziele niesienia pomocy tym, którzy jej najbardziej potrzebują" - wyjaśnia przedstawiciel MediaMarkt. 

Hej, przypominamy tylko:

1. Szanujemy nawet ostrą dyskusję i wolność słowa, ale nie agresję. Przemocowe treści będą usuwane.

2. W komentarzach można swobodnie używać embedów z mediów społecznościowych.

3. Polecamy założenie konta, dzięki temu możesz zobaczyć wszystkie swoje dyskusje w jednym miejscu i dodać coś (👉 Sortownia), co trafi na stronę główną.

4. Jeżeli chcesz Donalda bez reklam, dołącz do naszych patronów: https://patronite.pl/donaldpl

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA