Fot.: East News / Fot.: Wawel - Facebook / Fot.: Oleofarm24 - Facebook / Fot.: TV Republika
Podczas konferencji prasowej podsumowującej 33. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy
Jerzy Owsiak
zapowiedział, że fundacja nie będzie współpracować z firmami reklamującymi się w
TV Republika
. Swoją decyzję mężczyzna uargumentował, mówiąc, że stacja jest "
antyonkologiczna
,
antyhematologiczna
,
antyludzka
momentami".
Na jego apel szybko zareagowały duże przedsiębiorstwa. Wśród nich znalazł się
Lidl
, który potwierdził, że przestanie się promować na antenie TV Republika, o ile nie uda się inaczej dogadać z WOŚP. Na początku miesiąca współpracę ze stacją zakończyły również
Ikea
,
mBank
czy
Otodom
.
Teraz do grona przedsiębiorstw kończących współpracę z TV Republika na prośbę Owsiaka dołączyła również firma
Oleofarm
, będąca producentem farmaceutyków. Przedsiębiorstwo zaznaczyło, że reklamy będą emitowane w TV Republice do piątku
31 stycznia
.
"W związku z ostatnimi wydarzeniami oraz reakcjami społecznymi dotyczącymi działań Telewizji Republika, firma Oleofarm Sp. z o.o. podjęła decyzję o zakończeniu emisji swoich reklam na antenie tej stacji" - przekazało przedsiębiorstwo.
Przyczynami tej decyzji miały być wartości, jakie wyznaje Oleofarm. W swoim oświadczeniu spółka zaznaczyła, że istotne są dla niej
szacunek
do drugiego człowieka,
empatia
oraz odpowiedzialność społeczna. Teraz przedsiębiorstwo będzie się reklamować w "środowiskach
wspierających pozytywne inicjatywy społeczne oraz budujących zaufanie".
"Dziękujemy naszym klientom za zaufanie i zapewniamy, że decyzje dotyczące działań marketingowych zawsze opieramy na
wartościach, które promują odpowiedzialność społeczną
" - podkreśla firma.
Poza firmą Oleofarm na zakończenie współpracy z TV Republika zdecydował się również
Wawel
, czyli przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją wyrobów cukierniczych, które zaznaczyło, że WOŚP sprawuje istotną rolę w społeczeństwie. Reklamy tej firmy pozostaną jednak na antenie stacji
do końca lutego
bieżącego roku.
"Biorąc pod uwagę misję Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, jej istotną rolę w społeczeństwie oraz stanowisko prezesa organizacji Jerzego Owsiaka, firma Wawel zaprzestanie emisji swoich reklam w niektórych stacjach, co nastąpi w najwcześniejszym możliwym terminie, tj. od 1 marca 2025 r." - czytamy w oświadczeniu.
Przyczyną sporu między TV Republika a Owsiakiem ma być to, jakoby
stacja nie wyemitowała spotu reklamowego
jednej z firm wspierających WOŚP. Telewizja zaprzecza jednak tym doniesieniom i przekonuje, że wyemitowała reklamy związane z działalnością Owsiaka oraz "gościła na swojej antenie osoby publiczne występujące z logo WOŚP lub w koszulkach WOŚP".
Przypomnijmy, że jeszcze przed finałem WOŚP pojawiły się
informacje o pogróżkach
otrzymywanych przez Owsiaka. Przy tej okazji działacz charytatywny negatywnie odniósł się do polityki programowej TV Republika i
oskarżył stację
o prowadzenie kampanii nienawiści, która inspiruje ludzi do grożenia mu.