Rada Regulacyjna ds. Reklamy Nigerii (ARCON) poinformowała, że od października zacznie obowiązywać
zakaz zatrudniania do reklam telewizyjnych produkowanych w kraju zagranicznych modelek i modeli
. Jest to spełnienie obietnicy rządzących, którzy chcą w ten sposób wyrazić wsparcie dla lokalnych talentów oraz promować branżę reklamową w Nigerii.
Jak donosi The Times of London, zakaz obejmie wszystkich nie-Nigeryjczyków. Nowe regulacje wejdą w życie już 1 października.
"Wszystkie reklamy i inne materiały komunikacji marketingowej kierowane lub eksponowane w nigeryjskiej przestrzeni reklamowej mają wykorzystywać wyłącznie nigeryjskich modeli i lektorów. Reklamodawcy, agencje reklamowe, domy mediowe, społeczność reklamowa i opinia publiczna są niniejszym zobowiązani do wzięcia tego pod uwagę" - oświadczyła ARCON.
Dotychczas nigeryjski sektor reklamowy zatrudniał w swoich produkcjach białe brytyjskie modelki i lektorów. Wówczas kraj pobierał
opłatę w wysokości 100 tysięcy naira, czyli około 240 dolarów
, za każdą zagraniczną modelkę czy modela zatrudnianych w lokalnych reklamach.
- Dziesięć do dwudziestu lat temu, gdybyś sprawdził reklamy, powiedziałbym, że były one prawie 50/50 pod względem obcych twarzy, a wszystkie głosy lektorów miały brytyjskie akcenty - przyznał Steve Babaeko, prezes Stowarzyszenia Agencji Reklamowych Nigerii.
Dyrektor generalny ARCON Olalekan Foladapo podkreślił, że nowe regulacje nie mają wpływu na trwające kampanie reklamowe, jednak producenci i marketerzy będą musieli z czasem je dostosować do przyjętych wymogów. Wprowadzony zakaz ma pomóc w rozwoju nigeryjskiego przemysłu reklamowego.
Z analizy PwC przeprowadzonej w latach 2017-2021 wynika, że Nigeria będzie w ciągu najbliższych pięciu lat
najszybciej rosnącym rynkiem
dla branży rozrywkowej i medialnej.