Okres świąteczny to czas wzmożonych
kampanii reklamowych
, szczególnie u influencerów. Na Instagramie gwałtownie przybywa wówczas postów sponsorowanych, nie zawsze prawidłowo oznaczonych jako "współprace". Z tym od niedawna próbuje walczyć UOKiK;
U niektórych twórców liczba postów sponsorowanych zaczyna zbliżać się do niebezpiecznej granicy. Wojtek Kardyś zwraca uwagę na
Michała Będźmirowskiego
, instagramera znanego jako
"modny tata"
. Z 27 opublikowanych przez niego w grudniu wpisów na Instagramie, tylko cztery nie były współpracą reklamową.
Modny tata, którego obserwuje 116 tys. fanów, reklamował w grudniu m.in.: whisky, maszynkę do strzyżenia, kilka marek odzieżowych, perfumy, telefon i sklep z kosmetykami. W niektórych kampaniach bierze udział również jego żona, znana jako
"modna mama",
razem reklamują m.in. dermokosmetyki. Własne konto, ale zamknięte dla publicznych obserwatorów, ma również ich kilkuletni syn: "modny Bruno".