Podczas konferencji American Asssociation for the Advancement of Sience w Waszyngtonie,
Asheley Landrum
zaprezentowała wyniki swoich badań, dowodzące tego, ze algorytmy serwisu
YouTube
pokazują filmiki dotyczące teorii płaskiej Ziemi osobom, które są na nie najbardziej podatne. Dzięki temu algorytmy wiedzą, że zechcą one obejrzeć więcej równie dziwnych treści.
W celach badawczych Asheley Landrum i jej zespół z
Texas Tech University
pojawili się na największych światowych zgromadzeniach płaskoziemców w 2017 i 2018 roku, gdzie przepytywali grono uczestników.
Wielu z nich potwierdziło, że
jeszcze 2 lata temu nie wierzyli, że Ziemia jest płaska
, ale zmienili zdanie po obejrzeniu licznych filmików propagujących tę teorię na YouTube. Jedna z osób wprost podaje również, że pomysłem zarazili ją córka i jej mąż, również po obejrzeniu konkretnego wideo.
W styczniu YouTube zapowiedział, że zamierza zredukować rekomendacje dla filmów pseudonaukowych o wątpliwej wiarygodności, jak choćby te o płaskiej Ziemi.