Jak informuje marketingowy serwis The Drum, koncern
Unilever
ogłosił, że wkrótce
przestanie kierować swoje reklamy do dzieci poniżej 12 roku życia
. W szczególności chodzi o reklamy jedzenia i picia, firma jest właścicielem kilkudziesięciu marek, w tym np. produkującej lody
Algidy
i jej bliźniaczych marek na całym świecie.
Unilever chce ograniczyć reklamy zarówno w mediach tradycyjnych, jak w internecie i mediach społecznościowych. Zapowiada m.in., że
nie będzie już współpracował z influencerami i celebrytami,
którzy mogą mieć wpływ na dzieci.
Ograniczy też używanie postaci z kreskówek.
Szczególne zmiany mają pojawić się właśnie
w sektorze reklam lodów
. Firma tłumaczy, że to odpowiedź na dane WHO dotyczące otyłości dzieci.
To kolejny krok korporacji w ramach strategii "odpowiedzialności reklamowej", którą zainicjował emerytowany już dyrektor reklamy Keith Weed. W jej ramach firma tworzy sieć zaufanych wydawców internetowych, aby lepiej kontrolować miejsca, w których pojawiają się jej reklamy.
Unilever rozpoczął również współpracę z platformą
Good Loop
, w ramach której za każde pełne obejrzenie na niej reklamy przekazuje darowizny na cele charytatywne.