Blindboy undestroys the world
(ang. Ślepy chłopiec "odniszcza" świat) to brytyjski podcast lifestyle’owy. Jego autor zorganizował
prowokację
, podczas której trójka brytyjskich influencerów zgodziła się na
promocję nieistniejącego napoju
wspomagającego chudnięcie zawierającego
cyjanowodór
, substancję, której spożycie jest śmiertelne.
W wideo pokazanym przez
Blindboy
widzimy, jak nagrani z ukrycia
Lauren Goodger, Mike Hassini i Zara Holland
rozmawiają na temat promocji napoju
Cyanora
. Ani im, ani ich agentom nie przeszkadza zawartość śmiertelnej substancji. Bez zastanowienia zgadzają się też na jego
promocję bez degustacji
.
Trójka influencerów, znanych z programów reality tv, nie zdawała sobie sprawy, że
spotkanie było nagrywane
.
- Wszyscy moi
obserwujący wierzą w to, co robię
, od weekendów SPA do ubrań, które noszę - słychać chwalącą się Zarę Holland. Dalej dowiadujemy się od niej też, że "Instagram stories" są lepsze do promocji od zwykłych postów, bo
trudniej domyślić się, że są sponsorowane
.
Lauren Goodger potwierdziła tę informację oraz dodała, że
nigdy nie próbowała
na przykład odchudzającej kawy "Skinny Coffee", mimo że na Instagramie twierdzi, że ją uwielbia.
Nie wiadomo ile dokładnie pieniędzy zaoferowano influencerom, ale była to "znaczna suma".
Skrypt, który musieli przeczytać na rozmowie twierdził między innymi, że "Cyanora
zawiera naturalne ekstraty
: galman, magnez, balsam cytrynowy, czerwoną koniczynę i
cyjanowodór"
. Hassini skomentował składniki: "Z tego, co wiem, wszystko to
wygląda dość naturalnie
".
Holland tłumaczy się teraz:
- Mimo że przeczytałam składniki, które zawierały cyjanowodór,
nie wiedziałam
w tamtym momencie co to jest - oraz dodaje, że - nigdy umyślnie
nie wprowadziłaby swoich fanów w błąd
.
Od momentu publikacji wideo cała trójka zwolniła reprezentujące ich firmy i zatrudniła nowych przedstawicieli. Zapewniają, że od teraz wszystkie produkty, które będą reklamować "będą dodatkowo sprawdzane".